درگفت وگو با پانا

آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع  تهران:‌ صنایع آب‌بر نیازمند جانمایی مناسب و احداث در حاشیه دریا هستند

 به انتقال دوسویه دانش فنی و تکنولوژی تولید در صنعت پتروشیمی توجه شود

تهران (پانا) - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با تاکید بر ضرورت جانمایی مناسب صنایع ‌آب‌بر می‌گوید  فضای کسب و کار کشور باید به گونه‌ای اصلاح شود که سرمایه‌گذار خارجی جذب شود و در پروژه‌های داخلی کشور منابع را منتقل و دانش فنی را نیز به کشور وارد کند.

کد مطلب: ۸۲۳۰۲۱
لینک کوتاه کپی شد
آرگون، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع  تهران:‌ صنایع آب‌بر نیازمند جانمایی مناسب و احداث در حاشیه دریا هستند

عباس آرگون درگفت‌وگو با خبرنگار پانا با تاکید بر ضرورت استقرار صنایع پتروشیمی در مجاورت دریا اضافه کرد:‌ جانمایی صنایع و توجه به زیرساخت‌هایی که برای‌ آنها وجود دارد باید در ایجاد و احداث صنایع جدید مورد توجه جدی واقع شود. به طور مثال اگر در مناطق کم آب کشور صنایعی احداث شوند که آب‌بر بوده و خود نیاز به آب دارند این جانمایی و احداث توجیه اقتصادی و اجتماعی ندارد و به مرور زمان مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با اشاره به تامین منابع مالی به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت تمام شده کالا اظهار کرد:‌ یکی از مباحث مهم این است که به دلیل گران بودن تامین منابع مالی داخلی از ابزارهای تامین مالی خارجی استفاده شود و شرایط به گونه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذار مستقیم به کشور جذب شود.

وی افزود: طبیعی است که در برخی از زمینه‌های اقتصادی ایران کشوری است که صاحب تجربیات ارزنده و دانش فنی لازم است و باید در یک تعامل دوسویه این ارتباط و انتقال دانش فنی و مدیریتی فراهم شود.

آرگون عنوان کرد:‌ استفاده از دانش فنی و به روز موجب می‌شود تا تولیدات ایرانی قیمت قابل رقابت داشته باشند و ضمن ایجاد بهره‌وری از کیفیت بالا برخوردار باشد و طبیعی است که با تکنولوژی چندین سال گذشته نمی‌توان با تولیدات کنونی کشورها رقابت داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار