امام جمعه اردکان در جمع فرهنگیان تاکید کرد؛

احترام به معلم باعث برکت به علم و دانش می شود

یزد (پانا) - امام جمعه اردکان در مراسم تجلیل از فرهنگیان بازنشسته، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری بیان داشت: بی‌تردید احترام به معلم باعث برکت به علم و دانش و رسیدن به آینده روشن می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۹۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
احترام به معلم باعث برکت به علم و دانش می شود

"حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر" در مراسم تجلیل از فرهنگیان بازنشسته و تجدید خاطره با پیشکسوتان آموزش‌وپرورش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری گفت: قدرشناسی از زحمات معلمان کمترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم. بی‌تردید احترام به معلم باعث برکت به علم و دانش و رسیدن به آینده روشن می‌شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و روایات در مورد حسرت خوردن انسان در روز قیامت اظهار داشت: یکی از حسرت‌های روز قیامت مربوط به کسانی است که در دنیا فرصت علم‌آموزی داشتند و از این فرصت به‌خوبی استفاده نکردند.

امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است درحالی‌که این‌همه منابع فرهنگی مطرح در سطح بین‌المللی در کشور ما وجود دارد. ما در علوم انسانی سرآمد هستیم و کشورهای غربی به‌پای ایران نمی‌رسند. تأسف‌آمیز است که ما با داشتن این‌همه فرهنگ، منابع دینی و افتخارات، اهل علم نباشیم.

وی گفت: متأسفانه امروز مدرک‌گرایی به‌صورت فرهنگی در میان جوانان و بعضی از مردم ما ترویج‌شده است که در آینده ما با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد. جامعه‌ای که ازنظر مطالعه و علم‌آموزی جایگاه خوبی نداشته باشد چه بخواهد و چه نخواهد در آینده عقب می‌ماند. ارزش جامعه به نیروی انسانی آن است و نیروی انسانی اگر ازنظر فرهنگی ارتقا پیدا نکند مشکل‌ساز خواهد شد.

حجت‌الاسلام شاکر در پایان افزود: معلمان و به‌ویژه بازنشستگان می‌توانند فرهنگ علم‌آموزی و مطالعه را در جامعه ترویج دهند و این وظیفه‌ای است که باید انجام دهیم و همه اقشار جامعه می‌توانند معلم باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار