مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

مهمترین مشکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کمبود 12 هزار معلم است

زاهدان( پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مهمترین مشکل آموزش و پرورش این استان را کمبود 12 هزار معلم دانست و معتقد است: معلمان این استان با توجه به گستردگی، پراکندگی و شرایط سخت آب و هوایی و.. بیش از سایر معلمان در کشور متحمل زحمت، تلاش و فداکاری می شوند.

کد مطلب: ۸۱۹۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین مشکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان کمبود 12 هزار معلم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان در سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و استاد شهید مرتضی مطهری که با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش ،خانواده های معظم شهدای فرهنگی، مسئولان استانی، پیشکسوتان فرهنگی و معلمان نمونه استانی در سالن شهید عالی اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: پیشکسوتان فرهنگی الگو و نامداران آموزش و پرورش این استان هستند.

علیرضا نخعی در این مراسم با تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم ومناسبتهای فرخنده ماه شعبان افزود: خانواده های معظم شهدای فرهنگی چشم و چراغ آموزش و پرورش هستند و قدر شناسی از آنها وظیفه ماست.

وی پیشکسوتان فرهنگی را به عنوان الگو و نامداران آموزش و پرورش استان اعلام کرد.

نخعی با اشاره به اینکه نقش معلم در جامعه حساس و تاثیرگذار است اظهار داشت: هفته معلم فرصتی است برای قدردانی از زحمات معلمان، که وظیفه سنگین آموزش و پرورش فرزندان این مرز و بوم را بر عهده دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: امسال همزمان با هفته معلم 585 معلم نمونه شهرستانی به همراه 43 معلم نمونه استانی و یک معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.
وی ادامه داد: برتری های علمی، ابتکار، خلاقیت، ایثارگری و ارائه الگوهای برتر تدریس از مهمترین شاخص های انتخاب معلمان نمونه استان بوده است.

علیرضا نخعی ابراز داشت: 102 سال از عمر آموزش و پرورش استان می گذرد و هزاران معلم برای ارتقاءآموزش و پرورش استان تلاش کرده اند .

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 36هزار معلم سکان دار آموزش و پرورش استان هستند .

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان افزود: در کشور به ازای هر 12 دانش آموز یک نیرو و در این استان به ازای هر 17 دانش آموز یک معلم وجود دارد به طوری که اگر 12 هزار معلم جدید به این مجموعه افزوده شود این استان به میانگین کشوری می رسد.

وی ادامه داد: توجه به این نکته نیز ضروری است که سیستان و بلوچستان به دلیل پراکندگی نیازمند نیروی بیشتر است.

وی اضافه کرد: امسال هزار و 244 نفر در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از طریق آزمون استخدام می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار