معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

بازنشستگی 360 هزار نیرو در 2 یا 3 سال آتی در آموزش و پرورش

بوشهر ( پانا ) معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگی 360 هزار نیرو در 2 یا 3 سال آتی خبر دادند.

کد مطلب: ۸۱۹۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بازنشستگی 360 هزار نیرو در 2 یا 3 سال آتی در آموزش و پرورش

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، علی زرافشان در نشست با شورای معاونین در سالن کنفرانس اداره استثنایی استان بوشهر اظهار داشت: در نشستی که وزیر آموزش و پرورش با رییس جمهور و معاون اول دولت داشته اند از بازنشستگی 360 هزار نیرو در 2 یا 3 سال آتی خبر داده اند.

زرافشان ادامه داد: حل مساله کمبود یا بحران نیروی انسانی به تفکیک جنسیت باید با برنامه ریزی مناطق حل شود و الا این مشکل در وزارتخانه و استان قابل حل نیست و تنها اقدامی که وزارتخانه در این راستا می تواند انجام دهد استخدام نیروی انسانی لازم است که این ردیف استخدامی هم نمی تواند مشکل بحران نیرو را حل کند.

وی تصریح کرد: همه دوره های تحصیلی با بحران نیرو روبرو هستند که البته نیروهای دانشگاه فرهنگیان تا حدی این نیاز را برآورده می کنند و بحران پا برجاست.

این مقام مسئول افزود: در سال جاری آموزش و پرورش 40 هزار نیروی بازنشسته دارد ولی 15 ردیف استخدامی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت و برای پر کردن جای خالی 25 هزار نفر باقی مانده نیرویی در اختیار وزارت نیست.

زرافشان یاداور شد: طبق قانون برنامه ششم دولت موظف است ردیف استخدامی به تعدادی که آموزش و پرورش اعلام می کند در اختیار آموزش و پرورش بگذارد ولی آموزش و پرورش برای گرفتن ردیف استخدامی این 15هزار نفر هم باید چانه زنی کند.

وی اضافه کرد: برای حل بحران باید سریع تر برنامه ریزی شود و از آنجایی که شروع کلاس های درسی دانش آموزان پایه دوازدهم به علت شرکت آن ها در کنکور در نیمه دوم تیرماه یا نیمه اول مرداد است آموزش نیروی انسانی باید در تیرماه انجام شود.

زرافشان گفت: از دیگر روش های حل بحران، استفاده ناگزیر از 10 ساعت تدریس مدیر است که احتمالا مشکلاتی داشته باشد ولی این وزارتخانه چاره ای ندارد.

وی بیان کرد: یکی از بهترین ظرفیت ها برای تدریس، نیروهای در آستانه بازنشستگی هستند که از مهر ماه مرحله دوم رتبه بندی اجرا می شود و می تواند انگیزه ای برای این نیروهای در آستانه بازنشستگی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: استاندار به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش استان که ارتباط نزدیکی با ریاست جمهوری دارد می تواند در مورد مشکلات آموزش و پرورش به خصوص مشکل بحران نیرو، اطلاع کمبود نیرو در استان را به رییس جمهور یا معاون اول دولت اطلاع دهد تا دولت نسبت به این قضیه نگاه جدی تر داشته باشد. و همچنین استاندار می تواند از منابع استانی به این نهاد کمک کند.

زرافشان ادامه داد: دیگر برنامه های معاونت آموزش متوسطه وزارت کاهش ساعت آموزشی از 35 ساعت به 30 ساعت است و تقسیم آن از 5 روز کاری به 6 روز است که منتظر ابلاغ شورای عالی آموزش و پرورش است تا دانش آموزان سال دوازدهمی برای کنکور و امتحانات نهایی آماده شوند و رضایت خانواده ها جلب شود.

وی افزود: آموزش و پرورش سعی دارد با رایزنی با سازمان سنجش، کنکور را به دهه سوم تیر منتقل کند وارد تا حد فاصل بین کنکور و امتحانات نهایی رعایت شده باشد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: دیگر رایزنی ما با این سازمان در بحث تاثیر سوابق تحصیلی دروس پایه دوازدهم است که باید حداقل 50 درصد شود و این تاثیر از مثبت به قطعی اجرا شود و براساس عدالت اموزشی نمرات امتحانات نهایی هم باید با ضریب یک تا سه اعمال شود تا مناطق کمتر توسعه یافته هم بتوانند رقابت داشته باشند.

وی با اشاره به مساله کمبودها در تجهیزات کارگاه های مدارس فنی حرفه ای و کاردانش یادآور شد: امسال دانشگاه های فنی حرفه ای و علمی کاربردی پذیرش نخواهد داشت و ظرفیت این دانشگاه به مدت یک سال خالی خواهند بود و فقط دیپلم های مانده را استخدام می کنند که تعداد بسیار کمی هستند پس باید از همین مراکز استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار