معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: رقابت 160دانش آموز استان در جشنواره نوجوان خوارزمی

بیرجند(پانا) - معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 160 دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه اول در قالب 15 تیم در مرحله استانی چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی به رقابت پرداخته و ایده های خود را به نمایش گذاشتند.

کد مطلب: ۸۱۹۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد: رقابت 160دانش آموز استان در جشنواره نوجوان خوارزمی

رضا یکه خانی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این که از مجموع شرکت کنندگان 121نفر دختر و مابقی پسرهستند،اظهار کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی باهدف ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش وشیوه کشف و حل خلاقانه مسائل اجرا می شود.

وی، ادامه داد: فرصت آفرینی برای رشد وشکوفایی استعداد ها وخلاقیت دانش آموزان،کیفیت بخشی به فرایند یاددهی-یادگیری مبتنی بر درس پژوهی،کاربردی کردن دانش وارتباط دادن آن با نیاز های جامعه از جمله دیگر اهداف برگزاری چهارمین جشنواره استانی جوان خوارزمی است که درشش محور برگزار می شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی، پژوهش، فعالیت های آزمایشگاهی، دست سازه ها، زبان وادبیات فارسی، بازارچه درس کاروفناوری و زبان خارجه را شش محور اصلی این جشنواره برشمرد و تصریح کرد: 34 هزار و 918 دانش آموز دختر و پسر استان در 341 دبیرستان دوره اول مشغول تحصیل می باشند.

یکه خانی با اشاره به شرکت 29 هزار و 497 دانش آموز دختر و پسر دوره اول متوسطه در چهارمین جشنواره استانی نوجوان خوارزمی خراسان جنوبی، ابراز داشت: این جشنواره در سه مرحله آموزشگاهی، شهرستانی و استانی از بهمن ماه سال گذشته تا اردیبهشت سال جاری برگزار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که تعداد 5 تیم از مرحله استانی مجوز رقابت در مرحله کشری را به دست می آورند، یاد آور شد: مرحله کشوری این دور از رقابت ها تیرماه سال جاری و به میزبانی مشهد مقدس برگزار می شود.

وی؛ با بیان این مطلب که برای هریک از محور های مسابقات 3 داور و یک ناظر تخصصی وظیفه ارزیابی دانش آموزان را در این دوه از مسابقات بر عهده دارند، افزود: در سال گذشته دانش آموزان استان موفق به کسب شش عنوان برتر کشور در محورهای پژوهش، زبان و ادبیات فارسی،دست سازه،مسابقات آزمایشگاهی و زبان خارجه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار