مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس :

محور شیراز- آباده- ایزدخواست با بیشترین تصادفات منجر به فوت در اولویت نخست ایمن‌سازی است

عدم همکاری پلیس در تکمیل بررسی ها و گزارشات راهداری در کشف علت اصلی حوادث جاده ای

شیراز (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به تهیه گزارش راهبردی ایمن‌سازی محورهای این استان گفت: محور شیراز- آباده- ایزدخواست به طول ۳۳۴ کیلومتر، با 431 مورد تصادف منجر به فوت بیشترین اولویت برای ایمن‌سازی دارد.

کد مطلب: ۸۱۹۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
محور شیراز- آباده- ایزدخواست با بیشترین تصادفات منجر به فوت در اولویت نخست ایمن‌سازی است

علیرضا سیاهپور اظهار داشت: با توجه به محدودیت منابع، استفاده بهینه از منابع برای حداکثر بهره‌وری امری ضروری و بهینه است و اینکه منابع محدود را در چه محل‌هایی و در چه زمینه‌ای مصرف کنیم تا شاهد کاهش حداکثر تلفات باشیم نیازمند تحلیل و برنامه‌ریزی است .

وی بیان کرد: گزارشات تحلیلی تلفات با تحلیل اطلاعات تلفات شامل محورهای پر تلفات، نوع وسایل نقلیه مورداستفاده و درگیر، نوع تصادفات فوتی و چندین عامل مؤثر دیگر در تصادفات منجر به فوت تصویری از وضعیت تلفات استان را نشان می‌دهد که برای سازمان‌های مختلف مرتبط با ایمنی جاده‌ای مفید است و هر یک از این سازمان‌ها به تناسب وظایف ذاتی خود می‌توانند از این گزارشات برای استفاده در برنامه‌ریزی‌های آتی خود استفاده کنند .

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اشاره به آخرین گزارش تحلیلی سه‌ساله منتهی به دی‌ماه گفت: مشکل اصلی در تهیه این گزارشات ثبت سلیقه‌ای مشخصات محور و محل تصادف و عدم ثبت مختصات جغرافیایی محل وقوع تصادف است .

وی درباره تهیه گزارش راهبرد ایمن‌سازی محورهای استان فارس بیان کرد: در این گزارش ابتدا محورهای مهم استان به لحاظ ایمنی و تلفات شناسایی شد که برای این منظور ابتدا آمار سه‌ساله ۹۳ تا ۹۵ برای تمام محورهای استان استخراج شد و پس از آن محورهای استان بر اساس چهار معیار تعداد تلفات، تعداد تصادفات فوتی، تعداد فوتی به طول محور و تعداد تصادفات فوتی به طول محور مرتب شدند.

وی ادامه داد: سپس در هر دسته‌بندی محورهایی که حدود ۸۰ درصد تلفات و تصادفات فوتی برون‌شهری (غیر روستایی، غیر دسترسی و غیر نامشخص) را پوشش می‌دادند مشخص و استخراج شدند و از بین آنها محورهایی که بیش از ۸۰ درصد تلفات و تصادفات برون‌شهری را پوشش می‌دادند انتخاب شدند .

سیاهپور تصریح کرد: آمار تلفات سه‌ساله هر محور به‌صورت جداگانه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت و در نهایت بر اساس تجزیه‌وتحلیل‌های صورت گرفته و بازیدهای میدانی ، با استفاده از تجارب جهانی راهبردهایی کلان نگر برای ایمن‌سازی محورهای پر تلفات ارائه شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: بر این اساس محور شیراز- آباده- ایزدخواست به طول ۳۳۴ کیلومتر، با 431 مورد تصادف منجر به فوت بیشترین اولویت برای ایمن‌سازی دارد.

وی ادامه داد: پس از این محور، محورهای شیراز- فسا- داراب- بندر و سه‌راهی کوار- جهرم- لار- بندر به ترتیب با ۲۸۵ و ۱۹۶ فوتی در اولویت‌های بعدی قرار دارند .

سیاهپور در خصوص تهیه گزارش از تصادفات فوتی گفت: بازدید از تصادفات فوتی، جمع‌آوری مدارک و شواهد، بررسی وضعیت تصادف و ارتباط آن با وضعیت راننده، جاده، خودرو و تهیه گزارش کارشناسی از این تصادفات می‌تواند در ارائه تصویری روشن از علل وقوع و شدت تصادف مؤثر بوده و بعضاً منجر به ارائه پیشنهاد‌هایی برای اصلاح رویه‌ها یا اتخاذ اقدامات پیشگیرانه باشد .

وی با بیان اینکه در همین راستا تاکنون ۶ تصادف فوتی بررسی و گزارش‌های آنها به همراه پیشنهاد‌های مربوطه به سازمان مرکزی ارسال شده، اظهار کرد: مشکلات اصلی در زمینه تهیه این گزارش‌ها، عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع، طولانی بودن محورهای استان، وقوع برخی تصادفات در مسافت‌های دور و بعضاً در زمان‌هایی دیرهنگام و درنتیجه از بین رفتن آثار تصادف و بعضاً عدم همکاری پلیس در جمع‌آوری یا حفظ مستندات تا اتمام زمان بررسی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار