در آیین تقدیر از معلمان نمونه استانی

استاندار فارس: قدرت ،اعتبار و آبروی کشور، وابسته به نیروی انسانی تربیت یافته به دست معلم است

شیراز (پانا) - استاندار فارس با اشاره به اینکه اگر به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم و می خواهیم این تحول بر اساس الگوی مستقل ایرانی و اسلامی و با هدف تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی باشد، گفت: قبل از هر چیز باید نگاهمان به معلم و شان او به عنوا ن اساسی ترین عنصر تعلیم و تربیت تحول یابد.

کد مطلب: ۸۱۹۴۹۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: قدرت ،اعتبار و آبروی کشور، وابسته به نیروی انسانی تربیت یافته به دست معلم است

اسماعیل تبادار در سی و چهارمین آیین بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از معلمان نمونه استان فارس، گفت: روز معلم روز ستایش دانایی ، روشنایی ، شکوفایی و تعالی است و این روز ارزشمند را به همه ملت فرهیخته و بویژه ترویج دهندگان دانش و بینش تبریک می گویم .

استاندار فارس گفت: عنوان معلم برای شهید مطهری، به حق بسیار به جا است ، چرا که شهید مطهری به عنوان یک نو اندیش دینی که هم فقیه بود و هم حکیم ، توانست از دین برای حل مشکلات مدد گیرد .

وی افزود: علامه شهید آیت اله مطهر ی علاوه بر معلم بودن، در علوم اسلامی، کلام، فقه، فلسفه، عرفان ،تفسیر، تاریخ و جامعه شناسی و ... نیز کم نظیر بود و کار ایشان کار معلمی چه در حوزه و چه در دانشگاه بود.

تبادار، شهید مطهری را معلم دینداری و روشنفکری و عقل گرایی معرفی کرد و گفت: مطهری به خاطر دفاع از اندیشه درست و حاکمیت انسان و عقلانیت بود که به شهادت رسید .

استاندار فارس افزود: جامعه مدرن امروز ما، بیش از هر نیازی به فضیلت عقل، صدق و به سازی اخلاقی نیازمند است و این حد اقل انتظار از معلمان است که بتوانند رنسانس اخلاقی را در جامعه ایجاد کنند، چرا که فقط معلم است که می تواند، هم فضایل فردی و اجتماعی را به دانش آموزان منتقل کند و انسان های با اخلاق و وفادار به عقل و بویژه راستگو و صبور بپروراند .

وی تاکید کرد: ما باید دانش آموزان را شهروندانی خوب تربیت کنیم و همین معلمان و مربیان هستند که می توانند بزرگترین نقش را در تبلیغ و ترویج حقوق شهروندی برای کودکان و نوجوانان ایفا کنند .

تبادار گفت: معلم علاوه بر اینکه به عنوان مربی ، باید خود آموزش دیده و تربیت شده باشد، باید بداند که کودک و نوجوان نیز تحت تاثیر اوست و غیر مستقیم برای او نقش تربیتی و الگو دهی دارد و به همین دلیل امروز برای رواج تعلیم و تربیت صحیح در جامعه سخت نیازمند معلمان هستیم .

وی در تاکید بر اهمیت و جایگاه معلم یاد آور شد: قدرت ،اعتبار و آبروی کشور، بیش از هر چیزی وابسته به نیروی انسانی است و معلمین هستند که سازنده نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند .

استاندار فارس، تنها داروی حل مشکلات بشر را تعلیم و تربیت عنوان کرد و افزود: این دارو جز در دست شفا بخش معلمان در جایی یافت نمی شود و به همین دلیل تقدیر از شان و منزلت آنها به جد یک ضرورت بدیهی است و هزینه کردن برای معلم وظیفه همه ما است ، چرا که این هزینه کردن یک سرمایه گذاری است .

وی تاکید کرد : آموزش و پرورش منبع حیات برای امروز و فردای جامعه است و هرچه در آن سرمایه گذاری مادی ، معنوی و انسانی شود هنوز کم است و اگر بتوانیم شایستگی و مقام معلم را بشناسیم و حفظ کنیم و آموزش پرورش را اولویت اول امور بدانیم، می توان امید داشت که معلم بتواند در جامعه کار خود را به نحو خوب و شایسته انجام دهد .

تبادار در ادامه گفت: اگر به دنبال تحول در آموزش و پرورش هستیم و می خواهیم این تحول بر اساس الگوی مستقل ایرانی و اسلامی و با هدف تربیت نیروی انسانی در تراز جمهوری اسلامی باشد، قبل از هر چیز باید نگاهمان به معلم و شان او به عنوا ن اساسی ترین عنصر تعلیم و تربیت تحول یابد .

وی تبعیض آموزشی ، دسته بندی و درجه بندی مدارس ،کمبود فضای آموزشی و وجود مدراس دو نوبته را از مسائل مهم آموزش و پرورش و عامل دوری از عدالت آموزشی عنوان کرد و گفت: رفع این درجه بندی می تواند ما را به مسیر صحیح آموزش برگرداند .

وی همچنین از خیرین مدرسه ساز و همه کسانی که برای ایران و آینده آن دلسوزی می کنند خواست تا در حد توان نسبت به ساخت مدرسه در مناطق محروم اقدام کنند تا دانش آموزانی که با کمبود امکانات مواجه هستند نیز بتوانند تحصیل کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار