معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش:

تعلیم و تربیت تمام ساحتی؛ روح حاکم بر سند تحول بنیادین

سمنان (پانا) _ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه حرکت بر یک بعد و تک ساحتی، بزرگترین آسیب آموزش‌ و پرورش است، گفت: سند تحول بنیادین، مسیر حرکت تربیت تمام ساحتی را فراهم کرده است.

کد مطلب: ۸۱۹۴۲۲
لینک کوتاه کپی شد
تعلیم و تربیت تمام ساحتی؛ روح حاکم بر سند تحول بنیادین

علیرضا کاظمی ظهر امروز در آئین تجلیل از معلمان نمونه استان سمنان، با بیان اینکه لزوم تعیین سهم جامعه در تعلیم و تربیت از اهم نکات است، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش بدون پشتوانه حضور و مشارکت مردم در تمام فرایندهای تعلیم و تربیتی نمی‌تواند مأموریت خود را به سرانجام برساند. سند تحول بنیادین یکی از رسالت‌های مهم وزارتخانه آموزش و پرورش است و قدرشناسی جامعه از معلم به‌عنوان رکن تعلیم و تربیت و قلب تپنده جامعه، ضروری است.

وی در ادامه افزود: جامعه معلمان در ابعاد مختلف، عامل اصلی برای ایجاد بستر‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف است. معلمان نیز علاقه در وصف علم و دانش فضائل اخلاقی را در جامعه ایجاد کرده و بالاترین سرمایه اجتماعی کشور به شمار می‌روند. بزرگ‌ترین چالش آموزش و پرورش این است که دغدغه اول جامعه و مسئولان قرار نگرفته است. اگر مدرسه آیینه تمام نمای یک جامعه است، پس باید به‌عنوان اولویت اول جامعه نیز قرار گرفته و مسئولان برای برطرف کردن مشکلات نظام تعلیم و تربیت، دغدغه‌مند باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: حرکت بر یک بعد و تک ساحتی، بزرگ‌ترین آسیب وزارت آموزش و پرورش است و در این راستا سند تحول بنیادین، مسیر حرکت تربیت تمام ساحتی را فراهم کرده است. توسعه فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، مهارت‌های ارتباطی و فضائل اخلاقی در دانش آموزان و ایجاد فضای امید و نشاط در این قشر، از مهم‌ترین سیاست‌های وزارت آموزش‌وپرورش در سال جدید است.

آموزش و پرورش، هنوز دغدغه اصلی مسئولان نیست

کاظمی، معلم را اساسی‌ترین رکن در استقلال فرهنگی و سیاسی کشور دانست و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه ما زیر بار منت معلمان قرار داریم. معلمان جلوه‌های ناب ایثار هستند و باید برای جانفشانی آنان، احترام قائل شویم.

وی، یکی از چالش‌های نظام آموزش و پرورش را کم توجهی مسئولان و آحاد شهروندان به نقش این نهاد برشمرد و گفت: متاسفانه آموزش و پرورش، هنوز به دغدغه اول مسئولین در بخش‌های مختلف کشور تبدیل نشده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم شکاف بین نظر و عمل در موضوعات مرتبط با آموزش و پرورش و جایگاه معلمان کاهش یابد.

گفتنی است؛ در این مراسم از 51 تن از معلمان نمونه استان سمنان که طی سال گذشته در بخش‌های مختلف آموزشی، تربیتی و فرهنگی حائز رتبه شده بودند، با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار