ساخت و سازهای غیرمجاز حریم رودخانه سیرچ کرمان تخریب شد

کرمان(پانا) - با ورود مدعی العموم و همکاری اداره آب منطقه ای ساخت و سازهای غیرمجاز حریم رودخانه سیرچ کرمان تخریب و 2 هزار 263 مترمربع از اراضی بستر رودخانه از چنگال زمین خواران و افراد سودجو آزاد شد .

کد مطلب: ۸۱۹۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
ساخت و سازهای غیرمجاز حریم رودخانه سیرچ کرمان تخریب شد

رئیس دادگاه عمومی بخش شهداد با اعلام اینکه از 2 هزار 263 مترمربع از اراضی بستر رودخانه سیرچ رفع تصرف شد،گفت: افراد سودجو با ساخت و سازهای بی رویه و غیرمجاز ضمن دخل و تصرف غیر قانونی، مبادرت به تخریب بخش هایی از بستر رودخانه سیرچ کرده بودند.

محمدعلی پرناک اظهار داشت: پس از وصول گزارشاتی از ناحیه مدیریت منابع آب پیگیری موضوع در دستور کار دادگاه بخش شهداد قرار گرفت.

این مقام قضائی هدف از آزادسازی بستر حریم این رودخانه را حفظ حقوق دولت و رژیم طبیعی رودخانه به منظور جلوگیری از خسارت مالی و جانی دانست و افزود: تصرف غیر مجاز در رودخانه باعث تغییرات طبیعی بستر می شود و با وقوع سیلاب خسارت مالی و جانی بسیاری را وارد می کند.

این مقام قضائی اظهار داشت: خاکبرداری از اراضی تصرف شده، تخریب ابنیه غیرقانونی ایجاد شده و احیای اراضی تصرف شده از جمله اقدامات در راستای آزاد سازی حریم رودخانه است.

پرناک تصریح کرد: به استناد ماده دو قانون توزیع عادلانه آب وتبصره ذیل آن بستر همه رودخانه ها، انهار و مسیل ها متعلق به دولت است و هر گونه تصرف و ایجاد اعیانی در آن ها ممنوع است و در صورت هرگونه تخلف، بر اساس قانون با متخلفان برخورد می شود .

وی خاطر نشان ساخت:در راستای اعمال ماده 9 لایحه قانونی رفع تجاوز از تاسیسات آب و برق کشور، پس از هماهنگی وکسب دستور قضایی با حضور نیروی انتظامی، نمایندگان فنی و حقوقی شرکت آب منطقه ای، از اراضی بستر و حریم رودخانه رفع تصرف شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار