مدیرکل آموزش و پرورش گلستان

معلمین عامل اصلی توسعه نیروی انسانی کشور هستند

گرگان(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش گلستان به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم و در سخنرانی قبل از خطبه های نمازجمعه گرگان گفت: معلمین عامل اصلی توسعه نیروی انسانی کشور هستند.

کد مطلب: ۸۱۹۱۶۰
لینک کوتاه کپی شد
معلمین عامل اصلی توسعه نیروی انسانی کشور هستند

احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان،سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه گرگان بود. متن سخنرانی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان که به مناسبت هفته معلم ایراد گردید به قرار زیر است:

با نام و یاد شهیدان گلگون کفن انقلاب اسلامی و امام شهیدان و با آرزوی تندرستی و طول عمر با برکت برای مقام معظم رهبری و آرزوی توفیق هر چه بیشتر دولت تدبیر و امید.

اعیاد شعبانیه را محضر کلیه نمازگزاران عزیز تبریک عرض می نمایم و یاد و خاطره علامه شهید،و معلم بزرگ، آیت الله مطهری که عمرش را به معلمی گذراند و شهادتش هم مطلع هفته ای شد که برای تاکید بر ادامه راهش است.از درگاه خداوند منان علو درجات این استاد گرانقدر و همه همسنگران معلمش را خواستارم.گرامی می داریم یاد و خاطره این استاد بزرگ و 110 معلم و بیش از 500 دانش آموز شهید این استان را.

خداوند بزرگ را شکرگزارم که این موهبت را به بنده عنایت فرمود که امروز بتوانم در این جایگاه رفیع از زحمات و تلاش های خالصانه همکارانم در جای جای استان تشکر و قدردانی نمایم.

برادران و خواهران گرامی، 19800 نفر از همکاران من در بیش از 1100 روستا و شهر استان از مرزهای شمالی کشورمان تا دامنه های البرز، از مرتفع ترین نقاط تا صحرای گرم استان مشغول تدریس به بیش از 325000 نفر از فرزندان شما در بیش از 2500 مدرسه هستند.

در بیش از 800 روستای این استان همکاران بی ادعای بنده به عنوان پرچم داران نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان نمایندگان دولت اسلامی مان مشغول خدمت هستند.

بزرگواران، معلمی عشق است و معلم عاشق اما عاشق را باید در این راه پر فراز و نشیب کمک کنیم، باید انگیزه بدهیم و با پشتیبانی همه جانبه اجازه خروج از این مسیر مقدس را ندهیم.

همکاران من با تربیت کودکان ، نوجوانان و جوانان این مملکت عامل اصلی توسعه نیروی انسانی کشور هستند.

در برنامه چشم انداز 1404 ایران که به تائید مقام معظم رهبری رسیده است، کشور عزیزمان باید به عنوان کشور اول منطقه شود. این اول شدن با ساخت کارخانه خودروسازی،هواپیما سازی و ...... عینیت نخواهد یافت.کشوری می تواند این رتبه را کسب نماید که نظام آموزش و پرورش آن قابلیت تربیت آدمهای توانمند و خلاق را داشته باشد.

یقین بدانید تکنولوژی صرف، توسعه کشور را تضمین نخواهد کرد، لذا اگر می خواهیم اول منطقه باشیم باید بر روی معلمان عزیزمان سرمایه گذاری کنیم و قدرشان را بدانیم.

البته رجاء واثق دارم که در این راه باید همکاران بنده هم با انگیزه و عشق با تعلیم و تربیت دانش آموزان، فرزاندان این مملکت را توانمند سازند.

بنده قصد ندارم در این هفته مقدس از مشکلات همکارانم صحبت کنم، بلکه تلاشم این است که به برخی از موفقیت های آموزش و پرورش استان اشاره نمایم که مهم ترین آنها عبارتست از:

شروع بیش از 30 پروژه آموزشی و فرهنگی و ورزشی

استاندارد سازی سیستم گرمایشی بیش از 200 کلاس درس

تحویل حداقل 120 کلاس درس در مهر ماه 97

کسب رتبه اول میانگین معدل کتبی امتحانات نهایی سوم متوسطه در کشور

تشکیل تعاونی های آموزشگاهی در هنرستان ها برای فروش کارهای دانش آموزان

رتبه اول کشوری در آموزش های نهضت سوادآموزی

کسب بیش از 80 رتبه اول تا سوم در مسابقات ورزشی، فرهنگی و هنری و آموزشی در سطح کشور

65 پروژه در حال اجرای خیرین (در سال 95 به ارزش 8 میلیارد و 200 میلیون تومان و در سال 96 بیش از 35 میلیارد تومان )

به اطلاع شمابزرگواران می رسانم که سیاست های آموزش و پرورش استان در سال آینده تحصیلی هم عبارتست از:

اخلاق مداری و اشاعه موازین اخلاقی و تربیتی در همه سطوح

مشارکت جدی در آموزش و پرورش

افزایش پوشش تحصیلی دانش آموزان و کاهش تارکان تحصیل

افزایش کیفیت تحصیلی دانش آموزان

مهارت آموزیدانش آموزان وتوانمندسازی آنها

در خاتمه مجدد از همه معلمان پرتلاش تشکر می کنم و جا دارد که از معلمین خود نیز سپاسگزاری نمایم.از حسن توجه همه شما سپاسگزارم و توفیق روزافزون تان را آرزومندم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار