در نشست صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر

استاندار فارس: توسعه همه جانبه یک جامعه در گرو تقویت بنیان های فرهنگی آن است

شیراز (پانا) - استاندار فارس با تاکید بر لزوم تدوین سند راهبردی در حوزه فرهنگ استان، مدیریت کارآمد در همه عرصه ها را در گرو داشتن برنامه و سند راهبردی دانست و افزود: یک مدیر به تنهای نمی‌تواند بدون داشتن سندی راهبردی به توفیقات چندانی در حوزه فرهنگ و هنر دست یابد.

کد مطلب: ۸۱۹۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: توسعه همه جانبه یک جامعه در گرو تقویت بنیان های فرهنگی آن است

اسماعیل تبادار در دیدار با اهالی فرهنگ و هنر استان، با اشاره به جایگاه ویژه و پیشینه پر بار دیار فارس در ابعاد مختلف به ویژه فرهنگ، ادب و هنر بر لزوم حفاظت و صیانت از این جایگاه و تلاش برای توسعه آن ها تاکید کرد، و افزود: بیان بزرگی های گذشته به تنهایی راهگشای مسائل نبوده و باید با راهکارهایی در راستای حفاظت از این داشته ها همراه باشد .

تبادار با تاکید بر اینکه مسیر توسعه همه جانبه یک جامعه از تقویت بنیان های فرهنگی آن جامعه می گذرد، خاطر نشان کرد: با تقویت بنیان های فرهنگ در جامعه مسیر دستیابی به توسعه در همه عرصه ها مهیا خواهد شد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه نیازمند فضای نشاط و امیدواری است، تعلیم و تربیت و فرهنگ و هنر را بسترهای مناسبی برای ایجاد این فضای نشاط و امیدواری در جامعه دانست .

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر لزوم تدوین سند راهبردی در حوزه فرهنگ استان، مدیریت کارآمد در همه عرصه ها را در گرو داشتن برنامه و سند راهبردی دانست و افزود: یک مدیر به تنهای نمیتواند بدون داشتن سندی راهبردی به توفیقات چندانی در حوزه فرهنگ و هنر دست یابد .

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه موضوع انتصاب مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حال پیگیری است، گفت: مدیر حوزه فرهنگ و ارشاد در استان فارس باید علاوه بر شناخت دقیق فضای عمومی جامعه، درک مناسبی از فرهنگ و هنر و نقش و اثر گذاری هر یک از بخش های آن در جامعه داشته باشد و از شیوه برخورد و ایجاد تعامل با اصحاب فرهنگ و هنر را نیز به خوبی آگاه باشد .

وی با انتقاد از اینکه جانشین پروری در میان مدیران کمرنگ بوده و جایگاه مناسبی ندارد، بر لزوم جانشین پروری تاکید کرد و گفت: هر یک از مدیران باید امکان پرورش افرادی که ظرفیت های لازم را دارند در کنار خود مهیا کنند .

در ادامه سایر مدیران و اهالی فرهنگ نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان پرداختند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار