مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

بیسوادی در استان اردبیل تا سال ۱۴۰۰ به صفر می‌رسد

اردبیل (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم و امید می‌رود تا سال ۱۴۰۰ بیسوادی در استان به صفر برسد.

کد مطلب: ۸۱۹۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بیسوادی در استان اردبیل تا سال ۱۴۰۰ به صفر می‌رسد

احمد ناصری در مراسم تجلیل از معلمان در مدرسه فدک اردبیل اظهار داشت:‌ مسئولیت‌پذیر بودن دانش‌آموزان یکی از مهمترین نتایج تلاش معلمان بوده و این قشر تلاشگر خدمات ارزشمندی را به جامعه ارائه می‌دهند و تعالی و سعادت واقعی جامعه در گروه تلاش خالطژصانه معلمان است.

وی تلاش معلمان را زمینه‌ساز دستیابی جامعه به اهداف بلندمدت دانست و گفت: آموزش و پرورش بستر توسعه جامعه است و معلمان به عنوان ستون‌های اصلی این حوزه در راستای اهداف توسعه بلند مدت جامعه تلاش می‌کنند.

مدیر کل آموزش وپرورش استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای انسداد بیسوادی در استان بیان کرد: در حال حاضر هیچ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل نداریم و امید می‌رود تا سال 1400 بیسوادی در استان به صفر برسد که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده تا بتوانیم به اهداف تعیین‌شده در این حوزه دست یابیم.

ناصری تصریح کرد: تمامی روستاهای دورافتاده استان هم اکنون دارای معلم بوده به طوری که در 22 روستا با یک معلم و یک دانش‌آموز کلاس درس دایر می‌شود تا زمینه برای انسداد بیسوادی در استان فراهم شود.

وی افزود: در 55 روستا با یک معلم و دو دانش‌آموز، در 44 روستا یک معلم و سه دانش‌آموز و در 55 روستا یک معلم با پنج دانش‌آموز کلاس‌های درس برگزار می‌شود و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم زمینه تحصیل تمامی دانش‌آموزان را حتی در دورافتاده‌ترین مناطق استان نیز فراهم آوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار