سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان:

انسداد مبادی بی سوادی مستلزم عزم ملی و جدی مردم و مسئولان است

کرمان( پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست کارگروه انسداد مبادی بی سوادی، گفت: انسداد مبادی بی سوادی مستلزم عزم ملی و جدی مردم و مسئولان است.

کد مطلب: ۸۲۹۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
انسداد مبادی بی سوادی مستلزم عزم ملی و جدی مردم و مسئولان است

حمیدرضا دعاگویی در این جلسه، گفت: باید آموزش و پرورش در راس امور قرار گیرد تا به اهداف تعیین شده خود دست پیدا کند.

وی با تاکید بر اهمیت انسداد بی سوادی و نقش آن در تعالی اهداف و توسعه کشور از تلاش جدی آموزش و پرورش استان در شناسایی، جذب و آموزش افراد بی سواد خبرداد و بر این امر تاکید کرد.

دعاگویی گفت: مهم ترین رسالت آموزش و پرورش رسیدن به عدالت آموزشی در دو محور کمی و کیفی است و این دو امر مهم با انسداد مبادی بیسوادی و پیشگیری از ترک تحصیل دانش آموزان محقق می شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه انسداد مبادی بی سوادی لازمه ریشه کنی بی سوادی است، خاطر نشان کرد: عزم ملی و همکاری همه ی مردم و دستگاه اجرایی نقش موثری در انسداد مبادی بی سوادی دارد.

دعاگویی پراکندگی، وسعت، صعب العبور بودن برخی از مناطق، فقر مالی و معیشتی خانواده ها را از مهمترین عوامل ترک تحصیل دانش آموزان و بازماندن آنها از تحصیل در استان دانست و تاکید کرد: همه مردم و دستگاه های اجرایی در راستای شناسایی افراد بازمانده از تحصیل با آموزش و پرورش همکاری کنند.

وی اظهار کرد: بهره گیری از ظرفیت های برون و درون سازمانی نظیر شوراهای اسلامی شهر و روستا و انجمن اولیاء و مربیان به منظور شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل نیز ضروری است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به کیفیت بخشی به فضاهای آموزشی در استان، افزود: گسترش بی رویه شهر کرمان باعث کمبود فضای آموزشی در شهر کرمان شده است و آموزش و پرورش را با مشکل مواجه کرده است.

دعاگویی اظهار داشت: باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش در راستای رفع معضل فضاهای آموزشی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهر کرمان باید مسئله آموزش و پرورش به صورت ویژه بررسی شود و نیازمند توجه ویژه است، زیرا مسئله آموزش و پرورش مسئله جامعه است.

بر پایه این گزارش، نشست کارگروه انسداد مبادی بی سوادی در استان کرمان با حضور نمایندگانی از ادارات بهزیستی، ثبت احوال، کمیته امداد، دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر در سالن کنفرانس شهید جعفری آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار