امام جمعه اردبیل:

ایران هراسی نقشه آمریکا برای دوشیدن کشورهای عربی منطقه است

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل ایران هراسی را توطئه قدیمی استکبار جهانی بویژه آمریکا برای چپاول کشورهای عربی منطقه دانست وگفت:دوشیدن نفت ودلار این کشورهااصلی ترین برنامه آمریکاست.

کد مطلب: ۸۱۹۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
ایران هراسی نقشه آمریکا برای دوشیدن کشورهای عربی منطقه است

آیت اله سید حسن عاملی که در خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل در مصلای این شهر سخن می گفت با بیان اینکه،آمریکا و چند دولت مستکبر اروپایی 40 سال است با ایران هراسی از سفره دولت‌های عربی نان خورده و برای خود منابع عظیم مالی درست کرده‌اندافزود:هدف از ایجاد داعش هم دوشیدن دولت‌های عربی بود و غربیها به خاطر دلار و نفت کشورهای عربی، چشم خود را بر جنایات وحشیانه عربستان ،امارات و بحرین می‌بندند.
امام جمعه اردبیل،با بیان اینکه آمریکائیها تصمیم گرفته‌اند به هر قیمتی که شده در منطقه بمانند،تصریح کرد: نگرانی آنها ازاین است که با همکاری جبهه مقاومت، دولت سوریه سرزمین‌های باقیمانده را از دست تروریست‌ها بگیرد و عملا آمریکایی‌ها توجیهی برای ماندن در منطقه نداشته باشند،و به همین دلیل با حمله نظامی به سوریه در صدد ابقای تروریست‌ها وبرگرداندن شرایط به نفع رژیم صهیونیستی هستند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری برنامه مسخره ونمایش تلویزیونی نتانیاهو در هفته گذشته را حرکتی برای تشدید ایران هراسی در منطقه و ایجاد محمل و توجیه خروج از برجام برای ترامپ ارزیابی کرد.
عاملی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ عشایر بر نقش خطیر اقتصادی و حماسی عشایر استان تاکید کرد وگفت: ارزش کل تولید سالانه عشایر استان بیش از 300 میلیارد تومان است و عشایر شاهسون مغان، ایل قره داغ، طایفه شاطرانلو و عشایر فولادلو با داشتن بیش از یک و نیم میلیون واحد دامی مهم ترین تولیدکننده گوشت ،شیر و فرآورده‌های لبنی هستند.
وی با تجلیل از تاریخ حماسی عشائر و نقش تاریخی آنها در حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران و مقاومت در برابر فزون‌خواهی‌های دولت‌های روس و عثمانی و تقدیم صدها شهید در جنگ تحمیلی، افزود: شاه اسماعیل صفوی با همت عشایر منطقه و سلحشوران طالش توانست ایران را یکپارچه کند و به همین دلیل شایسته است تاریخ حماسی عشایر منطقه در کتاب های درسی درج گردد.
خطیب جمعه اردبیل تاکید کرد: برای تقویت اقتصاد مقاومتی شایسته و لازم است سهم عشایر کشور از بودجه ملی مخصوص و اهتمام به حل مشکلات آنها در اولویت کارها باشد،از بین رفتن ایل، راه‌ها و میان بندها ، معضل آب در قشلاقات ، پایین بودن سطح بهداشت و درمان، آموزش و سطح برخورداری از امکانات اولیه زیستی در مناطق عشایر نشین در خور شأن انقلاب و عشایر نیست و بایدبرای این امور چاره اندیشی اساسی شود.
عاملی ،با بیان اینکه دولت در این هفته 800 میلیارد ریال به خسارات ناشی از سیل در استان گیلان اختصاص داد، تاکید کرد: دولت به منزله پدر برای تمام آحاد کشور است که شایسته است در تعیین وجبران خسارات حوادث طبیعی دربین استان‌های کشور از سوی مسئولان عنایت ویژه ای صورت گیرد.
وی افزود: در استان اردبیل در اثر سرمازدگی خسارت شدیدی به باغداران واردشده اما هنوز از جبران خسارت توسط بیمه یا ستاد بحران و... خبری نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار