در پیامی به مناسبت به مناسبت پایان بخش استانی هفتمین دوره مجموعه جشنواره‌های نوجوان سالم

وزیر آموزش و پرورش: تلاش برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان‌ با قوت در حال پیگیری است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش به مناسبت پایان بخش استانی هفتمین دوره مجموعه جشنواره‌های نوجوان سالم و اختتامیه طرح‌های فوق‌العاده و تحولی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیام صادر کرد.

کد مطلب: ۸۱۹۰۱۴
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: تلاش برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان‌ با قوت در حال پیگیری است

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام سیدمحمد بطحایی به این شرح است:

همه ما از رسالتی که در نهاد « مدرسه » داریم ، و از آنچه کودکان و نوجوانان ما باید بیاموزند ، آگاه هستیم. رسالت این است که بکوشیم ، فرزندان ما ، هم علم و دانش را فرا بگیرند و هم توانایی های لازم را در ساحت‌های مختلف دینی ، اخلاقی و اجتماعی ، کسب کرده و تمرین نمایند تا زندگی شایسته‌ای داشته باشند و به مراتبی از کمال، دست پیدا کنند.

کودکان و نوجوانان ما اکنون در دنیایی زندگی می کنند که از هر سو در معرض خطر هستند. خطراتی که هویت، تربیت و سلامت‌شان را تهدید می‌کند. دخانیات، موادمخدر، خشونت، انحرافات اخلاقی، آسیب به خود، و بطور کلی، رفتارهای پرخطر، مخاطراتی هستند که فرزندان ما را احاطه کرده اند و ما باید برای مواجهه موثر با این خطرات، آماده باشیم.

مدرسه و آموزش و پرورش، با تغییر و بازنگری در شیوه های تعلیم و تربیت و توجه بیشتر به آموزش مهارت‌های اجتماعی، والدین و خانواده با تغییر در سبک‌های فرززندپروری و بهبود شرایط زندگی در خانواده، دانش‌آموزان با توجه به افزایش توانایی‌های خود در زمینه خودمراقبتی و سرانجام، سازمان‌ها و رسانه‌ها با حمایت از تلاش‌های نهاد آموزش و پرورش و مدرسه و گسترش مسئولیت اجتماعی در زمینه مراقبت از کودکان و نوجوانان، می‌توانند آمادگی جامعه را برای مصون نگه داشتن فرزندان‌مان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی فراهم نمایند.

وزارت آموزش و پرورش ، اکنون بیش از هر زمانی عزم خود را برای اهتمام همه‌جانبه در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان ، جزم کرده است. کوشش برای کاهش زمینه‌های اضطراب دانش‌آموزان، ظرفیت‌سازی و توسعه زیرساخت‌ها برای آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، اجرای طرح‌های متنوع پیشگیرانه با رویکرد تحولی در سطح مدارس و تلاش برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان‌، در کنار افزایش نرخ پوشش فعالیت‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جلب مشارکت والدین و ذی‌نفعان محلی، از جمله اقداماتی است که با قوت در حال پیگیری است.

همه این چرخش های تحول آفرین که در آموزش و پرورش آغاز شده است ، با کمک دانش آموزان ، همکاران فرهنگی و والدین ، همچنین حمایت رسانه ها و سازمان ها ، با این امید دنبال می شود که بتوانیم یک جریان فرهنگی بزرگ خودمراقبتی در برابر آسیب های اجتماعی و بیزاری از رفتارهای پرخطر را ایجاد نماییم.

اکنون، در پایان بخش استانی مجموعه جشنواره‌های نوجوان سالم و نیز اختتامیه طرح‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ، ضمن تشکر و قدردانی از حضور و مشارکت تمامی دانش‌آموزان، مدارس، همکاران فرهنگی، والدین، رسانه‌ها و سازمان‌ها، در انجام این رسالت بزرگ اعلام می‌نمایم وزارت آموزش و پرورش در این مسیر مقدس، با شما، همراه و هم‌پیمان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار