معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: جشنواره جابربن حیان حرکت از آموزش سنتی به یک آموزش مبتنی بر پژوهش است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جشنواره جابر بن حیان، حرکت از آموزش سنتی به یک آموزش مبتنی بر پژوهش است گفت که در این طرح کارهای بسیار ارزشمندی از سوی دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۸۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: جشنواره جابربن حیان حرکت از آموزش سنتی به یک آموزش مبتنی بر پژوهش است

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، افتتاحیه هشتمین مرحله استانی جشنواره پژوهش‌های علمی دانش‌آموزان ابتدایی شهر تهران، طرح جابربن حیان، با حضور رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی، مسعود شکوهی، مدیرکل مشاوره وزارت آموزش و پرورش، نادر جهان آرای معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران، ربوشه مدیر آموزش و پرورش منطقه 7 در محل مدرسه هاجر برگزار شد.

نادر جهان آرای در این مراسم اهمیت ارزشیابی کیفی -توصیفی و برگزاری طرح جابربن حیان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: بهترین حالت در امر آموزش و تعلیم و تربیت، معلمی و تدریس است.

وی با اشاره به اینکه در بالاترین سطح تصور نسبت به برگزاری طرح جابر بن حیان اقدام شده است، افزود: شهر تهران موفق شده است تا در تمامی شاخص‌ها حائز رتبه‌های برتر شود.

در ادامه حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه جشنواره جابربن حیان حرکت از آموزش سنتی به یک آموزش مبتنی بر پژوهش است اظهار کرد: تا زمانی که دنبال آمار و ارقام هستیم، کار ما از عمق فاصله خواهد گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره جابر بن حیان افزود: در این طرح کارهای بسیار ارزشمندی دانش‌آموزان ارائه می‌‌کنند.

حکیم‌زاده ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانش‌آموزان با اشاره به اهمیت امر پژوهش اضافه کرد: دو نوع برنامه ریزی داریم، یکی مطلوب و دیگری زاید.

معاون آموزش ابتدایی وزرات آموزش و پرورش برنامه‌ای را مطلوب قلمداد کرد که مثل طرح جابر بن حیان همراه با خلاقیت و پژوهش باشد.

وی برنامه زاید را برنامه‌ای معرفی کرد که دانش‌آموزان نسبت به آنها علاقه‌ای ندارند و معلم نیز به صورت دیکته‌شده بر اجرای آن تاکید می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار