یازده دوربین طلایی به عکاسان مطبوعاتی اهدا می شود

تهران (پانا) -  انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی امسال دومین دوره عکس سال را با اهدای یازده نشان دوربین طلایی به عکاسان مطبوعاتی برگزار می کند.

کد مطلب: ۸۱۸۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
یازده دوربین طلایی به عکاسان مطبوعاتی اهدا می شود

نشست خبری دومین دوره اعطا نشان عکس سال مطبوعاتی ایران امروز شنبه 15 اردیبهشت 97 در ساختمان شماره دو خانه هنرمندان برگزار شد.

حمید فروتن رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی در ابتدا با اشاره به حمایت های صنفی این انجمن از عکاسان شامل حمایت های حقوقی،‌ رفاهی و طرح ترافیک در انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی اظهار کرد: یک عکاس خبری به دلیل تجهیزات گرانقیمتی که حمل می کند برای داشتن طرح ترافیک باید در اولویت قرار گیرد.

وی درباره داوری اثار برای دریافت نشان سال عکس مطبوعاتی گفت:‌دومین دوره اعطای نشان سال عکس مطبوعاتی امسال در 5 بخش مختلف شامل عکس خبری،‌ عکس مستند اجتماعی، عکس ورزشی ،‌عکس محیط زیست و پرتره بر اساس سیاست های جدید انجمن اعطا می شود.

رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی افزود: امسال بخش مولتی مدیا به بخشهای داوری اضافه شده است و ما امیدواریم سال آینده شاهد آثار بسیاری در این بخش باشیم.

وی در خصوص تعداد نشان های اعطایی گفت:‌ در هر یک از 5 بخش اصلی 2 نشان (مجموعه و تک عکس) یعنی جمعا 10 نشان تعلق می گیرد و یک نشان هم برای بخش مولتی مدیا در نظر گرفتیم.

فروتن با اشاره به تعداد شرکت کنندگان در رقابت های امسال گفت:‌امسال 254 عکاس در رقابت های شرکت کردند که همگی از عکاسان مطبوعاتی هستند.

وی سپس آثار شرکت کننده را به تفکیک گروه ها برشمرد و گفت:‌ مراسم اعطای نشان در تاریخ 23 اردیبهشت در خانه هنرمندان برگزار می شود.

رئیس انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی با اشاره به بخش تقدیر از پیشکسوتان عکس مطبوعاتی گفت: امسال از سه پیشکسوت مطبوعاتی تقدیر می کنیم که انتخاب آنها را کمیته ای مرکب از پیشکسوتان عکس مطبوعاتی بر عهده دارند.

وی افزود: همچنین امسال استاد اسماعیل عباسی به پاس تلاش مستمر در حوزه نشر اعم از تالیف و ترجمه به طور ویژه تقدیر می شوند .

به گفته فروتن آثار برگزیده امسال به مدت یک هفته در گالری تابستان خانه هنرمندان به نمایش گذاشته می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار