آغاز برداشت ریواس از کوهپایه های نیشابور

نیشابور (پانا ) - ریواس گیاهی است که بصورت طبیعی و دیم رشد می‌کند. بیشتر در مناطق کوهپایه و سردسیر رشد می‌کند و به آبیاری نیاز ندارد.

کد مطلب: ۸۱۸۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز  برداشت ریواس از کوهپایه های نیشابور

معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور از برداشت ریواس از کوهپایه های شهرستان نیشابور خبرداد و در ادامه افزود : سطح زیرکشت ریواس بارور در شهرستان نیشابور سال گذشته 500 هکتار با 1100 تن برداشت بوده است.
محمدعلی فرهمند راد افزود: دامنه ی رشته کوه های بینالود نیشابور دارای بهترین و مناسب ترین شرایط اقلیمی برای پرورش گیاه ریواس است. این محصول با ارزش، توسط کوهپایه نشینان در روستاهای میرآباد، برف ریز، بوژان ، گرینه و شهرهای درود و خرو تحت مراقبت های خاص پرورش یافته و هرساله در اواسط بهار به بازارهای مصرف عرضه می شود.
این مقام مسئول به وضعیت کاشت این محصول در سال جاری اشاره نموده و گفت : بالغ بر 500 هکتار از مناطق کوهپایه ای شمال شهرستان نیشابور دارای گیاه سبز ریواس بوده و در سال جاری, پیش بینی می شود از حدوداً 850 تن محصول برداشت شود که از این مقدار حدود پنجاه و نه و نیم میلیارد ریال سود ناخالص عاید کشاورزان دست اندرکار کشت و پرورش ریواس خواهد شد که کاهش نزولات جوی باعث کاهش عملکرد این محصول گردیده است.
ریواس علاوه بر مصرف تازه خوری، بصورت شربت نیز تهیه و به بازار عرضه می شود. شربت ریواس، سوغات معروف شهرستان نیشابور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار