ریواس کاران نیشابور برداشت محصول خود را آغاز کردند

خبرگزاری پانا : معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور از برداشت ریواس از کوه پایه های شهرستان نیشابور خبرداد.

کد مطلب: ۲۱۹۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مهندس سیدغلامرضا نبوی نامقی گفت:سطح زیرکشت ریواس بارور در شهرستان نیشابور حدود ۷۰۰ هکتار است که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ هکتار افزایش داشته است و پیش بینی می شود از این سطح، بیش از ۱۵۰۰ تن ریواس برداشت شود.
وی افزود: دامنه ی رشته کوه های بینالود نیشابور دارای بهترین و مناسب ترین شرایط اقلیمی برای پرورش گیاه ریواس است. این محصول با ارزش، توسط کوهپایه نشینان درروستاهای میرآباد،برف ریز،بوژان، گرینه و شهرهای درود و خرو تحت مراقبت های خاص پرورش یافته و هرساله در اواسط بهار به بازارهای مصرف عرضه می شود.
این مقام مسئول به وضعیت کاشت این محصول در سال جاری اشاره نموده و گفت: بالغ بر ۷۰۰ هکتار از مناطق کوهپایه ای شمال شهرستان نیشابور دارای گیاه سبز ریواس بوده و در سال جاری با توجه به آب وهوای مناسب و بارندگی های مطلوب اوایل بهار,پیش بینی می شود از هرهکتار بیش از ۲۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود که از این طریق حدود ۸۰ میلیارد ریال سود ناخالص عاید کشاورزان دست اندرکار کشت و پرورش ریواس خواهدشد.ریواس علاوه بر مصرف تازه خوری، بصورت خوشاب و شربت نیز تهیه و به بازار عرضه می شود. شربت ریواس، سوغات معروف شهرستان نیشابور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار