مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی مطرح کرد:

معلم زمینه ساز توسعه‌ دانش و فرهنگ در جامعه

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: روز معلم یادآور جایگاه رفیع و مقام بلند معلمان در فرهنگ انقلابی و اسلامی ما است. جایگاه و مقامی که با خود مسئولیتی بزرگ را به همراه دارد، مسئولیت توسعه‌ دانش و فرهنگ همراه با بینش و بصیرت.

کد مطلب: ۸۱۸۸۷۵
لینک کوتاه کپی شد
معلم زمینه ساز توسعه‌ دانش و فرهنگ در جامعه

عباس لامعی صبح امروز در مراسم نمادین سپاس معلم که در دبیرستان دخترانه علامه حلی بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگیان همواره در راه تعلیم نسل‌ جوان و تزکیه قلوب و پرورش امیدهای آینده میهن اسلامی با تاسی و پیروی از شهید راه علم و دانش و تعالی با تمام وجود می‌کوشند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌ورزند.

وی بر تلاش جامعه فرهنگیان استان در خصوص تحقق شعار سال و کاهش دغدغه های مقام عظمای ولایت در زمینه اشتغال و حمایت از کالای ایرانی، تصریح کرد: در سال های اخیر آموزش و پرورش خراسان جنوبی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین و طاعت از منویات ولی امر مسلمین به دنبال تولیدی کردن هنرستان های استان بوده و در این مسیر گام های موثر و بلندی برداشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از هفته معلم به عنوان بهانه ای برای تجدید میثاق جامعه معلمین با آرمان های امام، انقلاب، شهدا و مقام معظم رهبری یاد کرد و ادامه داد: فرهنگیان به عنوان مروجان فرهنگ جامعه می توانند در اهداف نظام سیاسی کشور نقش بی بدیلی را ایفا می کنند.

وی یاد آور شد: معلمین پرتلاش این بزرگ مردان و نستوه زنان باید برای ترویج تفکر انقلابی و اسلامی از افکار معلم شهید مطهری به عنوان پشتوانه محکم علمی برای حوزه های علمیه و دانشگاهها و مراکز علمی کشور بهره جسته و جوانان را با عقاید وآثار آن معلم بزرگ آشنانمایند.

لامعی اضافه کرد: از آنجایی که یکی از 6 ساحت آموزش و پرورش مشارکت اولیا در نظام مقدس تعلیم و تربیت می باشد، به منظور استفاده از این ظرفیت مهم و اساسی و تغییر شیوه مدیریتی از فردی به هیئت امنایی تعداد 25 آموزشگاه در استان به این شیوه راه اندازی شده که قریب 5 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول تحصیل می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار