مدیرکل آموزش و پرورش استان:‌ 10 تا 15 درصد سهمیه استخدامی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است

زاهدان(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در برنامه زنده رادیویی صدای مردم، تدبیر مسئولین گفت: تقویت انگیزه معلمان از اهداف اصلی آموزش و پرورش است و در هفته بزرگداشت مقام معلم از 600 معلم برتر در سطح استان ، شهرستانها و مناطق تجلیل می‌شود.

کد مطلب: ۸۱۸۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان:‌ 10 تا 15 درصد سهمیه استخدامی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است

علیرضا نخعی در این برنامه رادیویی ضمن تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم افزود: از عمر تاسیس اولین مدرسهدر استان سیستان و بلوچستان قریب به 102 سال می‌گذرد که در این مدت زحمات زیادی برای ارتقای آموزش و پرورش کشیده شده است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: اکنون بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می‌کنند و 38 هزارفرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.

وی اظهار کرد: تعلیم و تربیت یعنی عشق و عشق یعنی رابطه عمیق و خدایی بین معلم و شاگرد که می‌تواند آثار بسیار ماندگاری داشته باشد.

نخعی با اشاره به کمبود 12 هزار معلم در استان خاطرنشان کرد: جذب دانش‌آموزان جدید پذیرش نیروی جدید را طلب می‌کند بنابراین دنبال توسعه کمی آموزش و پرورش استان در کنار توسعه کیفی هستم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: توسعه موجب شد که با کمبود شدیدمعلم مواجه باشیم و مهمترین اقدام برای تامین کمبود معلم جذب نیروی جدید است.

نخعی ابراز داشت: 10 تا15 درصد از سهمیه استخدامی وزارت آموزش و پرورش طی این سال‌ها به استان اختصاص یافته است اما هنوز پاسخگوی کمبود نیروی انسانی در سیستان وبلوچستان نیست .

وی تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در استان از طریق خرید خدمات آموزشی، موسسات غیر دولتی، حق التدریس همکاران رسمی، سهمیه ویژه سرباز معلم و افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان با رویکرد بومی تامین می‌شود.

علیرضا نخعی همچنین از فعالیت 90 موسسه غیر دولتی در سطح استان خبر داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در خصوص معیشت فرهنگیان گفت: اقتضای توجه به مسئله معلم، داشتن یک نگاه فرهنگی متعالی است به همین علت روز شهادت شهید مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

علیرضا نخعی شهید مطهری را اسوه و الگوی تقوا، اخلاق، تعلق، دانش و مهارت برای همه معلمان دانست.

وی تصریح کرد: حرفه معلمی از جذاب‌ترین و مطلوب‌ترین حرفه‌های جامعه است که به همین دلیل معلمان کمترین مراجعه به مشاغل دیگر را دارند.

نخعی خاطر نشان کرد: همه متولیان امور کشور با وجود همه تنگناها و امکانات محدود تلاش می‌کنند شأن و جایگاه معلم حفظ شود.

وی گفت: با همت وتلاش همه نهادها و فرهنگیان شمار قابل توجهی از کودکان بازمانده از تحصیل و همچنین 17 هزار کودک فاقد شناسنامه اتباع خارجی طی این سال‌ها جذب کلاس درس شده اند.

نخعی با بیان اینکه در 300 مدرسه سطح استان کمتر از 5 دانش‌آموز تحصیل می‌کنند، اظهار کرد: امکانات تحصیل برای همه افراد فراهم است و بعضا مشکلات خانوادگی مانع می‌شود که دانش‌آموزان دوره‌های تحصیل خود را به پایان نرسانند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تجلیل از مقام و منزلت معلم را تجلیل همه عوامل فعال جامعه از جایگاه معلم دانست.

نخعی سامانه پیامک به شماره 1000100049 را پل ارتباطی دانش آموزان، معلمان و خانواده‌ها با اداره کل آموزش وپرورش استان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار