معاون حقوقی آموزش و پرورش: تلاش کردیم مبنا و مستند قانونی نگاه تربیتی و آموزشی به کار معلم را در برنامه ششم بگنجانیم

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم ضمن اشاره به جایگاه معلمی پیام تبریکی صادر کرد.

کد مطلب: ۸۱۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون حقوقی آموزش و پرورش: تلاش کردیم مبنا و مستند قانونی نگاه تربیتی و آموزشی به کار معلم را در برنامه ششم بگنجانیم

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، متن پیام تبریک یوسف نجفی، معاون حقوقی وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

تردیدی نیست گسترش فرهنگ ایران اسلامی مان در گرو خردورزی و کوشش های بی دریغ معلمانی است که با تلاش تحسین برانگیز شان موجببالندگی و مهرآفرینی به جان های شیفته ی آموختن شده اند. معلمان فرهیخته و دلسوزی ، که همچون چراغی فروزان، این سرزمین را روشنی بخشیده اند افتخار داشتن شغل انبیاء را از آن خود کرده اند .

متأثر از انگاره های ارزشی و دینی مان ،انسان ‌چون گوهری است که ارزش آن به پردازش آن بستگی دارد و این رسالت و پردازش بر عهده معلم است و این معلم است که نگاه و بینش ها را به باور و رفتارهای انسانی رهنمون می سازد .

متأسفانه نظام اداری ما نه تنها ،‌درک درستی از رسالت و نقش معلم ندارد، ‌بلکه آن را هم سنخ کار کارمندی تلقی می نماید . در حالی که هویت و کار معلم، آموزشی و تربیتی است و موضوع کار این دو یکی نیست . جا دارد با این نگاه و بر اساس همین هویت و رسالت ، نسبت به تدوین و تصویب قانون خاص استخدامی معلمان که شامل :‌( نظام جذب و گزینش ،‌نظام نگه داشت ،نظام ارتقاء، ‌نظام پرداخت و نظام بازنشستگی ) اقدام عاجل به عمل آید .

اینجانب به وسع خویش ،‌کوشیدم که مبنا و مستند قانونی این نوع نگاه را در قانون برنامه ششم توسعه تدوین و تصویب نمایم که خوشبختانه در بند 2 ماده 63 بازتاب این رویکرد و انگاره دیده می شود.

همراه با عرض تبریک هفته معلم و پاسداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری ، خالصانه ترین و صادقانه ترین درودها را تقدیم همکاران عزیزم در ستاد و صف آموزش و پرورش بویژه معلمان ساعی در پایتخت دانش و تربیت ( سر کلاس درس ) می نمایم و بر مساعی جمیلشان ارج نهاده و سپاس می گذارم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار