بطحایی: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هدیه معلم به جامعه، تربیت انسان امیدوار است

امام(ره) به ما اخلاق در عین قدرت را آموخت

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش بزررگترین هدیه معلم به جامعه را امید دانست و گفت: بزرگترین سرمایه‌ای که یک معلم به جامعه هدیه می‌دهد تربیت انسان امیدوار است.

کد مطلب: ۸۱۸۳۶۰
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هدیه معلم به جامعه، تربیت انسان امیدوار است

سیدمحمدبطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مراسم تجدید میثاق فرهنگیان با امام خمینی(ره) که عصر امروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن اشاره به تقارن ایام بزرگداشت مقام معلم با ولادت امام زمان(عج)گفت: این تقارن در کنار آموزه های دینی و اخلاقی و ارزشی برای معلمان،عنایت جامعه و مردم را به شان معلم جلب می‌کندو ازطرف دیگر به ما معلمان وظیفه و ماموریت خطیری که بر دوش داریم را خاطرنشان می‌کند.

وی ادامه داد: امروز مایه افتخار بنده و همکارنم است که به نمایندگی یک میلیون هفصدهزار فرهنگی کشور در کنار مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با ارزش‌هایی که او به آموخت آغاز می‌کنیم.

بطحایی گفت: امام بزرگوار مقاومت و ایستادگی، اخلاق در عین قدرت و اسلام ناب محمدی را برای همه ما بازتعریف کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امام بر اساس آموزه های الهی معتقد بودند که انسان و انسانیت امانت خداوند در دست معلمان است، تصریح کرد: اگر معلم نقش خود را به خوبی ایفا کند و امانت خداوند را پاس بدارد، نتیجه آن انسان‌هایی همچون امام (ره) می‌شود که پرچم هدایت و یک مسیر بزرگ را در تاریخ می‌زنند.

بطحایی با طرح این سوال که یک معلم خوب چه هدیه ای به جامعه می‌بخشد؟ تصریح کرد: بهترین پاسخ به این سوال امید است؛ بزرگترین و مهمترین سرمایه‌ای که معلم به جامعه هدیه می‌دهد، تربیت انسان های امیدوار برای رسیدن به عاقبتی خیر است.

وی ادامه داد: انسان هایی که در شرایط سخت امید خود را از دست نمی‌دهند، در مشکلات استقامت دارند و بنا به وعده الهی سرانجام به موفقیت می‌رسند.

بطحایی در پایان گفت: امیدوارم که خدای منان به برکت این تقارن بزرگ و تجدید میثاق با امام راحل همه ما فرهنگیان و معلمان را در این رسالت الهی موفق گرداند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار