در گفتگو با خبرنگار پانا ؛

اهداف حوزه ی پرورشی کشف استعداد و نخبه پروری است

قزوین (پانا) - حجت الاسلام انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در سی و ششمین مسابقات استانی قرآن ، عترت و نماز در کانون فرهنگی هنری رشد گفت: اهداف حوزه ی پرورشی کشف استعداد و نخبه پروری است.

کد مطلب: ۸۱۸۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اهداف حوزه ی پرورشی کشف استعداد و نخبه پروری است

حجت الاسلام انصاری در خصوص این دوره مسابقات گفت:ما برای تربیت دینی دانش آموزان ،که نسل جدید وآینده ساز کشور خود را رقم می زنند به مسابقات و جشنواره های فرهنگی و هنری ورود پیدا کردیم .

همچنین در بحث امور تربیتی اظهار کرد:امور تربیتی در بحث تربیت دینی ساعت ها و برنامه های مختلفی اعم از گفتمان دینی ؛کرسی آزاد اندیشی با حضور علما و اینکه دانش آموزان در فضای آزاد تندترین و سخت ترین سوال هارا می پرسیدند.

وی گفت: در همه ی این مسائل برنامه ها و برنامه های مکمل که بر اساس نیاز دانش آموزان تعریف میشه خیلی ضرورت داردمانند برنامه های هنری،فرهنگی و اردوها که دانش آموزان از مدارس مختلف ورود پیدا می کنند که در اینگونه مجموعه ها رقابت بین دانش آموزان هست .

وی خاطر نشان کرد:اینگونه مسابقات باعث می شود که دانش آموزان بیشتر دیده بشوند و استعدادهای آنها شکوفا بشود و همچنین نخبه پروری دراینگونه مسابقات هست که هدف حوزه پرورشی هم در این خصوص کشف استعداد و نخبه پروری می باشد.

انصاری تاکید کرد:ما باید در بحث نخبه پروری در قسمت های علمی وفرهنگی،هنری وقت و برنامه ها را سوق دهیم به مسیری که دانش آموزان دیده بشوندکه ما دراینطور مسابقات رتبه های کشوری نیز داشته ایم.

انصاری در خصوص ظرفیت دانش آموزان گفت: بنده در خواست دارم به اینکه در مسائل پرورشی نسبت به آموزش و پرورش کم لطفی می شود ،اینکه اینهمه ظرفیت بین دانش آموزان هست اما پشتیبانی نیست تا بشود بیشتر دانش آموزان را به این مسابقات آشنا کنیم .

وی در خصوص اعتبارات در حوزه ی علوم تربیتی گفت:ما الان حدود دوسال است که در حوزه ی قرآن و نماز ابلاغ اعتبار نداریم و این یک معضل بزرگ در حوزه ی پرورشی است و اینکه ما بخواهیم به شبهات پاسخ دهیم ابزار و حمایت لازم است و همچنین یکی از مشکلاتی که داریم در بخش اهدا جوائز است که من درخواست دارم به وسیله ی رسانه ها به گوش مسئولین برسد.

حجت الاسلام انصاری درخصوص نقش اینگونه مسابقات در تربیت دانش آموزان گفت: این برنامه ها حیطه ی انگیزشی ؛حیطه ی نگرشی دارد،باید موقعیت های یادگیری در حوزه ی آموزشی تعریف کردو این مسابقات یک موقعیت یادگیری برای دانش آموزان است.

وی در آخر افزود:ما باید در حیطه ی انگیزشی که میل ایجاد می کند کار کنیم که متاسفانه کار نشده در این زمینه ،بطور مثال چیزی که در دانش آموزان میل ایجاد میکند کار گروهی ،اردویی،آزمایشگاهی و اهدا جوائز می باشد که باید بیشتر به این مسئله پرداخته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار