استاندار خراسان رضوی در آئین افتتاح دبیرستان انرژی اتمی مشهد تاکید کرد :

لزوم نزدیکی مراکز علمی و پژوهشی و تحقیقاتی

مشهد(پانا)- استاندار خراسان رضوی گفت: هر چه چیوند و ارتباط بین مراکز علمی ، پژوهشی و تحقیقاتی با مدارس بیشتر باشد توسعه علم و دانش سریعتر محقق می شود.

کد مطلب: ۸۱۸۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
لزوم نزدیکی مراکز علمی و پژوهشی و تحقیقاتی

علی رضا رشیدیان در این مراسم افزود : پیشرفت یک ملت و کشور منوط به توسعه مراکز علم ودانش آن است و پایه و اساس این توسعه نیز مدارس است .
وی با بیان اینکه امروز بزرگان کشور ما در حوزه‌های دولتی و خصوصی به این مهم توجه ویژه دارند، اظهار کرد : چنانکه مراکزی چون سازمان انرژی اتمی و محیط زیست در راستای اهداف توسعه علمی در این حوزه پیشگام شده‌اند که برای همکاری و همیاری و نقش آفرینی در موضوع توسعه کشور ، باید از دبستان ، دبیرستان و حتی پیش دبستان ها شروع کنیم واین مجموعه های به مفهوم واقعی تبدیل به مراکز علم و علم آموزی شوند.
وی ادامه داد : نزدیکی بین مراکز پژوهشی و تحقیقاتی و علمی با مدارس بسیار در این مساله می تواند نقش آفرینی کند.
رشیدیان با اشاره اینکه این دبیرستان دومین مورد در کشور بعد از تهران است که در مشهد راه اندازی شده است ، اظهار کرد : در شهر مشهد که منتسب به حضرت رضا (ع) که امام علم و آگاهی است باید بسیار قوی نمود یابد .
وی عنوان کرد : امروز در خراسان رضوی حوزه علمیه فعال با بیش از 100 هزار طلبه ، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پویا ویا که بیش از 240 مرکز است با 300 هزار دانشجو خود نشان از ظرفیت بالای علمی این خطه است.
استاندار گفت : گره زدن مراکز علمی و تحقیقاتی فعال در کشور با ظرفیت های علمی در استان باهدف گذاری مدارس در توسعه و تقویت علم و دانش بسیار مهم است .
وی با قدردانی از سازمان انرژی اتمی و آموزش و پرورش و سازمان همیاری های شهرداری ها که در ساخت و راه اندازی این مجموعه نقش داشتند ، افزود :درسال حمایت از کالای ایرانی تمامی تجهیزات اعم از صنایع آموزشی و تحقیقاتی این مرکز تولید داخلی است که خود نمونه و الگویی ارزشمند است .
وی ابراز امیدواری کرد : نتیجه این اقدام تربیت آینده سازانی باشد که با تربیت و تعلیم مناسب موجب افتخار کشور شده و در حوزه تولید علم روز به روز گام های بلندتری بر دارند.
وی با اشاره به اینکه امروز در سایه همت و تلاس دانشمندان در عرصه های مختلف بویژه هسته ای کشور ما وارد باشگاه هسته ای دنیا شده و همه جهان این واقعیت را با قوت و قدرت حرکت دانشمندان ما پذیرفته است و در عین آنکه در حوزه های نانو و سلولهای و حوزه های دانش بنیان هم درخشیدند و این ظرفیت وحود دارد که گام های بلندتری در حوزه های مختلف علمی دیگر برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار