گزارش پانا/

جای خالی خلاقیت و نوآوری در اجرای سرود های دانش آموزی

تبریز (پانا)- داور هنرهای آوایی سی و ششمین دوره  مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان آذربایجان شرقی گفت: جای خالی ابتکار و خلاقیت در سرودهای دانش آموزی به شدت به چشم می خورد.

کد مطلب: ۸۱۷۹۹۶
لینک کوتاه کپی شد
جای خالی خلاقیت و نوآوری در اجرای سرود های دانش آموزی


رویا صدری معلم بازنشسته و استاد دانشگاه در رشته ادبیات و داور هنرهای آوایی از دیدگاه شعر و تلفیق با موسیقی در حاشیه سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان آذربایجان شرقی به خبرنگار پانا گفت: دانش آموز و مربیان تلاش خود را می کنند اما ما از شعر دانش آموزی انتظار داریم تا در اجرای سرود فقط متکی به آوای مدرسه نباشند برای این که آوای مدرسه فقط یک راهگشا و برای این است که چارچوب و روش را به ما یاد دهد و به منزله این نیست که همه آن را تکرار کنند و در واقع نباید تقلید شود.

این شاعر و نویسنده با بیان این که رسالت سرود دانش آموزی خلاقیت، نوآوری و ابتکار است، ادامه داد: حتما خلاقیت ویژه و ارزشمندی بین دانش آموزان است که با کشف این استعدادها از تکرار و تقلید دور می شویم.

وی ادامه داد: انتظار بهتری از این دوره از مسابقات را داشتم البته تلاش ها قابل قدردانی هستند ولی توجه به یک سری فاکتورهای تخصصی لازم است به خصوص توجه به موسیقی و شعر آذربایجان در مسابقات نیز احساس می شود.

گلایه از عدم توجه به فعالیت های پرورشی در مدارس تیزهوشان

میلاد شریفی دانش آموز مدرسه تیزهوشان استاد شهریار ناحیه 5 تبریز و شرکت کننده در رشته وبلاگ نویسی به خبرنگار پانا گفت: سومین بار است که در این مسابقات شرکت می کنم و سال گذشته رتبه اول کشوری را کسب کردم.

وی با بیان این که سال قبل موضوع وبلاگ در رابطه با پرسش مهر بود و امسال در رابطه با اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: در این وبلاگ در خصوص تقویت توسعه ملی و خودباوری و حمایت از تولید ملی مطالبی ارایه کردم و از کتاب استاد مطهری در زمینه خودباوری در این زمینه استفاده کردم.

این دانش آموز افزود: همچنین در خصوص راهای جذب مشتری برای کالاهای ایرانی و استفاده از تجربه های موفق تاکید کردم.

شریفی گفت: از مسئولین مدارس می خواهم تا به اندازه آموزش به فعالیت های پرورشی بها دهند و متاسفانه در حال حاضر فعالیت های پرورشی در مدارس تیزهوشان در حال فراموشی هستند و فقط به آموزش بها داده می شود درحالی که نام وزارت آموزش و پرورش است نه فقط آموزش.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار