علیزاده، کارشناس ارشد تکنولوژی آموزش: آمار خودکشی های ناشی از آزار سایبری زنگ خطری برای والدین است

ارومیه (پانا) - یک کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی درباره آمارهای خودکشی ناشی از آزار و تهدیدهای سایبری کودکان و نوجوانان به والدین هشدار داد.

کد مطلب: ۸۱۷۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد
علیزاده، کارشناس ارشد تکنولوژی آموزش: آمار خودکشی های ناشی از آزار سایبری زنگ خطری برای والدین است

طیبه علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: خشونت و آزارهای سایبری نوعی از آزارها و خشونت‌های رایجی هستند که کودکان و نوجوانان در فضای اینترنت تجربه می‌کنند و آمارهای خودکشی ناشی از آزار و تهدیدهای سایبری کودکان و نوجوانان زنگ خطری برای همه والدینی است که فرزندانشان به آسانی به اینترنت دسترسی دارند.

وی ادامه داد: والدین برای حفظ فرزندتان در برابر خشونت‌های سایبری باید ارتباط صمیمی با فرزندانشان داشته باشند، درباره این موضوع با آنان گفت‌وگو کنند و جنبه‌های خطرناک دسترسی آزاد به هر محتوایی را به گوش‌زد کنند.

کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی درباره نحوه برخورد والدین در برابر فرزندان آسیب‌دیده از خشونت سایبری، تصریح کرد: تهدید دیگران، تهدید و سرزنش فرزندتان، یا تلاش برای پیدا کردن مقصر کمکی به بهبود وضع نمی‌کند و بسیار آسیب‌زننده است. والدین باید بدون قضاوت، درباره پشتیبانی و حمایت از نوجوان یا کودک آسیب‌دیده به او اطمینان خاطر بدهند.

علیزاده افزود: اگر آزار سایبری یک خشونت جدی باشد و اگر کودک دچار ترس و اضطراب شدید و غیر قابل کنترل شده است، برای عملکرد و واکنش مناسب، نیاز به دریافت مشاوره و کمک‌های تخصصی ‌تری وجود دارد.

وی با بیان اینکه تکنولوژی تاثیر زیادی روی زندگی فرزندان دارد و در کنار آن باید راهنمایی و پشتیبانی از طرف والدین وجود داشته باشد، گفت: بچه‌ها به مروز یاد می‌گیرند که چگونه بین دنیای مجازی و واقعی توازن برقرار کنند.

علیزاده در پایان تاکید کرد: کمتر پدر و مادری است که امروزه به اهمیت تکنولوژی پی نبرده باشد؛ با این حال ممکن است از آنجا که متعلق به یک یا چند نسل قبل هستند، ممکن است کارایی همه چیز را آن طور که فرزندان می ‌فهمند، درک نکنند.

وی افزود: وقت نگذاشتن برای فرزندان‌، آنان را به سمت دنیای مجازی سوق می‌دهد که در بسیاری از موارد دوستان ناسالم و همیشه در دسترسی را در اختیارشان قرار می‌دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار