سرپرست نوسازی مدارس استان تهران: 14 هزار کلاس درس استان تهران به مقاوم‌سازی نیاز دارند

تهران (پانا) - سرپرست نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به وضع مدارس استان از نظر تخریب و بازسازی، مقاوم سازی و تجهیزات گرمایشی، از لزوم اعتبار 700 هزار میلیاردی برای مقاوم سازی 14 هزار کلاس درس خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۷۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست نوسازی مدارس استان تهران: 14 هزار کلاس درس استان تهران به مقاوم‌سازی نیاز دارند

ناصر فتحی در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت تخریب و بازسازی مدارس استان تهران اظهار کرد: در مجموع 14 هزار کلاس درس در استان تهران نیاز به تخریب و بازسازی دارند که از این تعداد تاکنون 6 هزار کلاس درس تخریب و بازسازی شده‌اند.

وی ادامه داد: حدود 7 هزار و 800 کلاس درس در استان تهران باقی ماندند که نیاز به تخریب و بازسازی دارند و برای این موضوع حدود هزار و 550 میلیارد تومان اعتبار لازم است.

فتحی درباره مقاوم سازی مدارس استان تهران بیان کرد: براساس قانون و برنامه 19 هزار کلاس درس در کل استان تهران نیاز به مقاوم سازی دارند که از این تعداد 5 هزار کلاس درس مقاوم سازی شده است.

سرپرست نوسازی مدارس استان تهران با اشاره به اینکه حدود 14 هزار کلاس درس در استان تهران باقی ماندند که نیاز به مقاوم سازی دارند گفت: این موضوع 700 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی همچنین درباره تجهیز وسایل گرمایشی مدارس استان تهران اضافه کرد: طبق برنامه‌ای که از سال 92 آغاز کردیم حدود 5800 کلاس درس در استان تهران به استانداردسازی وسایل گرمایشی دارد.

فتحی با اشاره به اینکه در تهران 100 درصد بخاری‌ها را جمع آوری کردیم عنوان کرد: حدود 2900 کلاس در تهران نیاز به استانداردسازی وسایل گرمایشی داشت.

سرپرست نوسازی مدارس استان تهران افزود: در شهرستان‌های استان تهران حدود 800 کلاس درس نیاز به تجهیزات و استانداردسازی گرمایشی دارد که امیدواریم طی 2 سال آینده این تعداد کلاس در قالب 125 مدرسه استانداردسازی شوند.

وی درباره موضوع ایزوگام و آسفالت مدارس تصریح کرد:‌ طی 2 سال اخیر تمام مدارسی که نیازمند ایزوگام بودند را در تهران و شهرستان‌ها تجهیز کردیم حدود 50 هزار متر مربع در تهران و 120 هزار متر مربع در شهرستان‌ها این موضوع برای مدارس عملیاتی شده است.

فتحی گفت: این موضوع در برنامه 6 ماهه اول سال 97 است مدارسی که نیاز به ایزوگام دارند را جمع‌آوری می‌کنیم و روبه آسفالت کردن مدارس می‌رویم.

سرپرست نوسازی مدارس استان تهران درباره پروژه‌های مسکن مهر افزود:‌ در شهرستان‌های استان تهران حدود 25 هزار میلیارد تومان برای این موضوع قرار دادیم که در قالب 500مدرسه 15 کلاسه است.

وی 32 پروژه را در شهر تهران نیمه تمام و درحال اجرا عنوان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه‌ها 75 میلیارد تومان است که از این تعداد در مهر سال 97 حدود 18 پروژه را با اعتبار حدود 20 میلیارد تومان تحویل می‌دهیم.

فتحی بیان کرد:‌ در شهرستان‌های استان تهران حدود 150 پروژه نیمه تمام داریم که هزینه‌کرد آن‌ها 148 میلیارد تومان است. از این تعداد برای مهر امسال 44 پروژه را با اعتبار 60 میلیارد تومان تحویل می‌دهیم.

سرپرست نوسازی مدارس استان تهران ساخت و تکمیل بیش از 70 درصد پروژه‌های استان تهران را خیری و مشارکتی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار