گزارش پانا/

لزوم تدریس موسیقی و نمایش در ساعات درسی هنر مدارس

تبریز (پانا)- داور رشته نمایش نامه خوانی سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان دختر آذربایجان شرقی گفت: آموزش و پرورش در ساعات هنر از مربیان هنری که موسیقی و نمایش تحصیل کرده اند استفاده کند برای این که اصلی ترین  هنرهای باستانی ما موسیقی و نمایش است.

کد مطلب: ۸۱۷۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تدریس موسیقی و نمایش در ساعات درسی هنر مدارس

مینا اکبری ناصر داور رشته نمایش نامه خوانی در حاشیه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان دختر آذربایجان شرقی در مجتمع فرهنگی سینما ناجی تبریز به خبرنگار پانا گفت: از سال 70 و دوران دانش آموزی در این مسابقات شرکت کردم و از سال 81 نیز تاکنون به عنوان داور رشته نمایش نامه خوانی دعوت شدم.

استاد دانشگاه هنر تهران و دکترای نمایش که به کشف استعداد در مدارس معتقد است،ادامه داد: یک سری دوره های آموزش بازیگری بود که در دوران دانش آموزی شرکت کردم و بعد به صورت حرفه ای و با استادهای بسیار مجرب کار کردم و بعد به صورت آکادمیک در دانشگاه این رشته را ادامه دادم.

وی گفت: امسال سطح شهرستان ها بهتر از سال های قبل بوده و هر سال بهتر می شود و استعدادهای خوبی در بین این دانش آموزان وجود دارد.

اکبری بیان کرد: آموزش و پرورش در ساعات هنر از مربیان هنری که موسیقی و نمایش تحصیل کرده اند استفاده کند برای این که اصلی ترین هنرهای باستانی ما موسیقی و نمایش است ولی متاسفانه در حال حاضر فقط از مربیان هنری که خطاطی و نقاشی می دانند استفاده می شود.

این استاد دانشگاه گفت: از دانش آموزان نخبه در زمینه نمایش در این مسابقات شناسایی کرده و به گروه های نمایشی معرفی کردم.

لزوم زنگ فرهنگ و هنر در مدارس

ثنا رحیمی دانش آموز پایه یازدهم رشته انسانی از مدرسه شهید طاهره انصاری منطقه میانه و شرکت کننده در بخش نمایشنامه خوانی در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: هدف ما از شرکت در مسابقات این است که در وهله اول می خواهیم با کسب رتبه برتر برای اولیای مدرسه و منطقه افتخار بیافرینیم و هر چند کم ، زحمات آنان را جبران کنیم و نیز در فضای رقابت های دوستانه و صمیمی این مسابقات شرکت کنیم.

این دانش آموز افزود: من و دوستانم در چند سال اخیر با دور هم جمع شدن و علاقه زیاد و پیش زمینه ای که در این مورد داشتیم، گروهی را تشکیل دادیم و با حمایت خانواده هایمان به کارمان ادامه دادیم.

انصاری در ادامه با بیان این که زمان کم و نبود زنگ خاص برای این تمرینات در مدارس عنوان کرد: زنگی که مخصوص کارهای فرهنگی باشد وجود ندارد و بنابراین به درسمان به خاطر اجازه گرفتن در ساعات درسی لطمه می زند.

این دانش آموز هنرمند گفت: به مسئولین پیشنهاد می کنم به کارهای فرهنگی که لازمه روح هر فرد است و باعث تقویت روح و آرامش انسانها می شود از درسهای مدرسه را اختصاص دهند تا این استعداد دانش آموزان شکوفا شود.

وی گفت: اجرای ما "پریا " بود که برگرفته از شعرهای احمد شاملو بود و با تمرین کمی که داشتیم به نظر من اجرای خوبی ارائه دادیم.

نقش مسابقات در کشف استعدادهای دانش آموزان

نیایش نادری پور دانش آموز مدرسه نمونه دولتی فخریه ناحیه 2 تبریز و شرکت کننده در رشته وبلاگ نویسی که سال گذشته در مسابقات کشوری رتبه نخست را کسب کرده بود، به خبرنگار پانا گفت:امسال موضوع وبلاگم در مورد مادران گمنام و یا به عبارتی مادرانی که فرزندانشان پس از گذشت سال ها از هشت سال دفاع مقدس هنوز گمنام هستند، می باشد.

وی ادامه می دهد: هدفم از شرکت در مسابقات ابتدا کسب رتبه برتر و سپس افتخار آفرینی برای تبریز است و دیگر این که بعضی از دانش آموزان از استعدادهای خود خبر ندارند به همین دلیل می خواهم الگویی برای دانش آموزان و هم سن و سالان خود باشم.

نادری پور که از دوران کودکی علاقه خاصی به بازی های رایانه ای و کامپیوتر داشت، اضافه می کند: در دوران راهنمایی و دبیرستان برای این که دلنوشته و مطالب خود را در مورد شهدا را به عموم مردم برسانم شروع به وبلاگ نویسی کردم و دو سال پشت سرهم در مسابقات شرکت کردم و مقام اول کشوری را کسب کردم.

این دانش آموز تبریزی که علاقه خاصی به به برنامه نویسی دارد و می خواهد همین رشته را در دانشگاه ادامه دهد، گفت: من امسال علاوه بر این که در مسابقات شرکت داشتم به عنوان داور نیز حضور یافتم.

وی می گوید: این نوع مسابقات خیلی خوب هستند برای این که به کشف استعدادهای نهفته کمک می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار