گزارش پانا/

استعدادهای برتر فرهنگی و هنری دانش آموزان را شناسایی و هدایت کنیم

تبریز (پانا)- فیلم ساز شبکه سهند و داور بخش فیلم کوتاه مرحله استانی سی و ششمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان آذربایجان شرقی گفت: حمایت بعد این مسابقات از دانش آموزان خیلی مهم است این که از آن ها مواطبت کنیم و استعدادهای برتر را  هدایت کنیم.

کد مطلب: ۸۱۷۲۶۸
لینک کوتاه کپی شد
استعدادهای برتر فرهنگی و هنری دانش آموزان را شناسایی و هدایت کنیم

سالار حیدر نژاد فیلم ساز شبکه سهند و داور بخش فیلم کوتاه در حاشیه مرحله استانی سی و ششمین دوره ی مسابقات فرهنگی و هنری دانش آموزان آذربایجان شرقی در مجتمع فرهنگی سینما ناجی تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: هفت سال است که در این مسابقات به عنوان داور حضور دارم و در واقع از اولین دوره ای که بخش فیلم کوتاه به مسابقات فرهنگی و هنری اضافه شد من به عنوان داور حضور داشتم.

وی با بیان این که فیلم سازان آینده استان و حتی کشور از بین همین دانش آموزان خواهد بود، افزود: نسبت به دانش آموزان و کارهای هنری آن ها علاقه دارم چون خودم از دوره نوجوانی وارد کار هنر شدم و دوست دارم در این رقابت ها باشم.

داور بخش فیلم کوتاه مسابقات فرهنگی و هنری ادامه می دهد: طبیعی است که در دوره های اول شروع مسابقات در بخش فیلم کوتاه نقاط ضعفی بود ولی رفته رفته مسابقات بهتر می شود و به نظرم سه سال پیش نقطه اوج مسابقات در بخش فیلم کوتاه بود .

حیدرنژاد اضافه کرد: هنرمند قابل تولید نیست بلکه یک استعداد درونی در افراد است که در مدارس و چنین مسابقات شناسایی می شود و برای همین گاهی در یک دوره از مسابقات استعدادهای برتری در این زمینه وجود دارند که شناسایی می شوند و گاهی نیز استعدادهای متوسط شناسایی می شوند.

فیلم ساز شبکه سهند با بیان این که این مسابقات محل خوبی برای دیده شدن این دانش آموزان هست، گفت: حمایت بعد این مسابقات از دانش آموزان خیلی مهم است این که از آن ها مواطبت کنیم و استعدادهای برتر را هدایت کنیم.

وی ادامه داد: مسئولین مدارس وقتی می بینند در دانش آموزی بارقه ای از استعداد در یک زمینه وجود دارد باید او را هدایت کنند برای این که هیچ کس به تنهایی و بدون کمک نمی تواند فیلم ساز شود بلکه باید افراد باتجربه در کنار این دانش آموزان با استعداد قرار گیرند .

حیدرنژاد بیان کرد: متاسفانه گاهی دیده می شود که برخی به این فعالیت ها به عنوان برنامه های جنبی در مدارس فکر می کنند در حالی که ممکن است با شناسایی و هدایت یک دانش آموز در زمینه ای که استعداد دارد آینده او را بهتر رقم بخورد.

خواستیم دین خود را نسبت به میهن و شهدا ادا کنیم

هلیا هیبتی دانش آموز پایه نهم مدرسه شهیده ایمانی منطقه کندوان و یکی از اعضای گروه سرود آلاله به خبرنگار پانا می گوید: اولین بار است که در این مسابقات شرکت می کنم و می خواهم با کسب رتبه برتر برای مدرسه و منطقه افتخار بیافرینم.

وی ادامه می دهد: به اجرای سرود علاقه داشتم و وقتی معاون پرورشی مدرسه گفت که چه کسی می خواهد عضو گروه سرود شود اعلام آمادگی کردم.

نازنین نجفی یکی دیگر از اعضای گروه اضافه می کند: روزی یک ساعت برای حضور موفق در مسابقات تمرین داشتیم و سعی کردیم که این تمرین لطمه ای به درسمان وارد نکند.

وی ضمن ابراز رضایت از اجرای گروه خود در این مسابقات می افزاید: در این مسابقات دو شعر با عنوان "وطن" و "شهیده شاهد" را در این مسابقات اجرا کردیم و خواستیم ارادت خود نسبت به میهن و شهدا را ادا کنیم.

مسابقات محلی برای شکوفایی استعدادها

کوثر غریب دوست دانش آموز پایه نهم مدرسه انقلاب اسلامی ناحیه یک تبریز و شرکت کننده در بخش نماهنگ نیز به خبرنگار پانا گفت: در شروع سال تحصیلی نماهنگ محرم را به دلیل همزمانی ایام بازگشایی مدارس و ماه محرم برای مدرسه تهیه کردم و بعدا تصمیم گرفتم در مسابقات شرکت کنم.

این دانش آموز ادامه داد: متاسفانه برخی از هم سن و سالان از این نوع مسابقات فرار می کنند و فکر می کنند خیلی کار سختی است و لی من به آن ها توصیه می کنم در این نوع مسابقات شرکت کنند برای این که به کشف استعدادها کمک می کند.

حفظ حجاب و ادامه راه شهدا

فاطمه مردانه دانش آموز پایه نهم مدرسه زینبیه منطقه بناب و شرکت کننده در بخش فیلم کوتاه در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: موضوع فیلم کوتاهم در رابطه با شهید مدافع حرم حامد جوانی است و با این کار خواستم به همه نشان دهم که این شهیدان به خاطر عشق از جان خود گذشتند و نه چیز دیگری.

این دانش آموز گفت: از دوستان و هم سن و سالان خود می خواهم در رابطه با شهیدان بیشتر تحقیق کنند و با حفظ حجاب خود پاسدار خون شهدا باشند.

وی ادامه داد: از مسئولین نیز می خواهم برنامه های بیشتری برای آشنایی نسل نوجوان با شهدا در مدارس داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار