مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش: نقش خانواده در تصمیم گیری های آموزش‌ پرورش پر رنگ شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش وپرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش باید زمینه را برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت خانواده ها مهیا کند، گفت: بایستی نقش خانواده ها را در تصمیم گیر های آموزش و پرورش پر رنگ کرد.

کد مطلب: ۸۱۷۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش: نقش خانواده در تصمیم گیری های آموزش‌ پرورش پر رنگ شود

نورعلی عباسپور درنشست با شورای معاونین اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل خاطر نشان کرد: در سند تحول بنیادین به استفاده از نظر و تفکر خانواده ها در برنامه ریزی حوزه تعلیم و تربیت تاکید فراوان شده است.

وی با عنوان اینکه یکی از مطالبات رییس جمهور محترم تشریفاتی نیودن انجمن اولیا و مربیان است، خاطر نشان ساخت: از تمامی ظرفیت ها برای حضور اولیا در انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس استفاده خواهیم کرد، تا این حوزه جایگاه نظارتی و اصلی خود را در مدارس پیدا کرده و تثبت نمایند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت با بیان اینکه حوزه انجمن اولیا و مربیان با حوزه های مختلف درون و برون سازمانی در ارتباط مستقیم می باشد، اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان نباید در مدارس حضور تشریفاتی داشته باشد.

عباسپور با این عنوان که آموزش و پرورش با 25 میلیون جمعیت خانواده در ارتباط می باشد، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید شرایطی را فراهم کند تا خانواده ها بتوانند در حوزه تعلیم و تربیت نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان هرچند در درون مدارس فعالیت می کند ولی ماهیت غیر دولتی دارد، گفت: اساسنامه انجمن اولیا و مربیان که در سال 95 در شورای عالی اداری به تصویب رسیده است، آخرین مراحل اداری خود را تا چند روز آینده به پایان خواهد رساند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت افزود: با این اساسنامه در واقع انجمن اولیا و مربیان می تواند بصورت مستقل عمل کند، و در جذب منابع مختلف درون و برون سازمانی موفق عمل نماید.

وی به ایجاد انگیزه برای مشارکت خانواده ها در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: رسالت اصلی انجمن اولیا و مربیان تلاش برای هم سو کردن خانواده و مدرسه در فعالیت های تربیتی و آموزشی است.

عباسپور همچنین از تنظیم دستورالعمل جدید در خصوص سرویس مدارس خبر داد و گفت: در بحث آموزش خانواده که از موضوعات محوری وزارت می باشد، 8 هزار مدرس خانواده در حال حاضر مشغول فعالیت می باشند، که در نظر داریم با ارتقا روش ها و محتوای آموزشی کیفیت کلاس های آموزش خانواده را ارتقا ببخشیم.

وی همچنین از شورای معاونین اداره کل خواست تا در برنامه ریزی های خود جایگاه خانواده را نیز در نظر بگیریند.

رئیس اداره مراکز مشاوره خانواده وزارت نیز در این جلسه گفت: بها دادن به انجمن اولیا و مربیان و نظارت ان ها بر فعالیت های مدارس، باعث خواهد شد، پرسنل مدارس توجه به بیشتری به پاسخگویی مسایل تربیتی مدرسه خود باشند.

جهانگردی همچنین فعالیت اصلی اداره مراکز مشاوره خانواده وزارت را در سه حوزه کلاس های آموزش خانواده، کتاب و مجله عنوان کرد و اظهار داشت: کتاب هایی که در این حوزه تدوین شده اند از نوع بهترین منابعی هستند که در اختیار خانواده ها قرار دارد.

به گفته وی مجله پیوند نیز از پرتیراژ ترین مجله هایی است که در حال حاضر در کشور به چاپ می رسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار