رییس اداره فرهنگی و هنری،اردوگاهها و فضاهای پرورشی شهرستانهای استان تهران:

تقویت اردوگاه ها اولویت فعالیت پایگاه های اوقات فراغت است

دماوند (پانا) - دومین روز نشست هم اندیشی معاونین پرورشی شهرستانهای استان تهران در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۸۱۷۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تقویت اردوگاه ها اولویت فعالیت پایگاه های اوقات فراغت است

مجتبی ولی پوری رئیس اداره فرهنگی هنری،اردوهها و فضاهای پرورشی شهرستانهای استان تهران با اشاره به اردوها و بازدیدهایی که در طول سال تحصیلی انجام میشود از جمله فعالیتهای اوقات فراغت است، اظهار داشت: تقویت اردوگاههای استان باید در اولویت فعالیت پایگاههای اوقات فراعت قرار بگیرد.

ولی پوری ثبت اطلاعات پایگاهها را در سیستم همگام بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: کانون ها نقش بازوان پر توان معاونت پرورشی را دارند که باید در کنار اردوگاهها و پایگاههای دیگر اوقات فراغت با استفاده از نیروهای متخصص و ساماندهی بهینه فعالیتها بتوانند در جهت رشد و بالندگی هرچه بیشتر دانش آمزان فعالیت کنند.
وی اردو را فرصت مغتنمی برای آموزش و پرورش دانش آموزان دانست و افزود: باید اولیاء و مربیان را توجیه کنیم که اردو صرفا یک برنامه تفریحی نیست و میتوان با ساماندهی و برنامه ریزی هدفمند از ظرفیت آن برای آموزش مهارت های مختلف بهره برد.
ولی پوری گفت:بر اساس تفاهمی که با مسولان تشکلهای دانش آموزی صورت پذیرفت،مقرر شد که در هر منطقه یک پایگاه ویژه مختص اتحادیه انجمنهای اسلامی و هلال احمر اختصاص یابد که بتوانند فعالیتهای متنوع خود را بصورت متمرکز انجام دهند.


در ادامه جلسه نادر حسنود کارشناس مسول اردوها و فضاهای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به ثبت اطلاعات پایگاهها تا قبل از بیستم اردیبهشت افزود: با نگاهی گذرا به جامعه به این نتیجه خواهیم رسید که طبقات پایین بیشترین اوقات فراغت خود را با رسانها و فضاهای مجازی پر می کنند و در آینده نیز این افراد نمیتوانند در جامعه نقش موثری ایفا کنند، پس باید تلاش کنیم که در پایگاههای اوقات فراغت با ایجاد ساز وکارهای متناسب بتوانیم گستره بیشتری از مخاطبین را تحت پوشش قرار دهیم.

لازم به ذکر است نشست هم اندیشی معاونین پرورشی و تربیت بدنی مناطق 21 گانه با محوریت پایگاههای اوقات فراغت در اردوگاه شهید مصطفی خمینی دماوند در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار