ولی پوری: باید رویکرد والدین به فعالیت های دانش آموزی تغییر کند

تهران (پانا) - مراسم تجلیل از برگزیدگان سی و هفتمین دوره مسابقات فرهنگی، هنری و ادبی دانش آموزان و مدارس تهران با حضور مجتبی ولی پوری، رییس اداره فرهنگی هنری اداره کل شهر تهران و جمعی از معاونین پرورشی و مسئولین قرآنی شهر تهران در محل تالار فرهنگ شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
ولی پوری: باید رویکرد والدین به فعالیت های دانش آموزی تغییر کند

مجتبی ولی پوری، دبیر جشنواره مسابقات فرهنگی و هنری ضمن خیر مقدم جهت حضور مدعوین و تبریک ایام الله دهه فجر گفت: به دانش آموزان برگزیده که به مرحله استانی راه پیدا کردند و باعث افتخار شهر تهران هستند، تبریک می گویم. مربیان پرورشی مدارس بار اصلی این کار را در مدارس بردوش کشیدند و جای تقدیر دارد. همچنین کارشناسان و کارشناس مسئولان فرهنگی و هنری مناطق در این مهم همراهی کردند. معاونین پرورشی مناطق با حمایت های ارزشمندشان به انجام بهتر این فعالیت ها کمک کردند.
او با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این مسابقات گفت: در سال گذشته بیش از 830 هزار دانش آموز ما در سامانه همگام ثبت نام کردند و این اقدام مهمی بود. این مسابقات در پنج رشته هنر آوایی، هنر نمایشی، هنر تجسمی و فضای مجازی و رسانه و ادبی و فرهنگی برگزار می شود.
ولی پوری با اشاره به کمیت عظیم شرکت کنندگان در این مسابقات گفت: به لحاظ کمی مخاطبین تحت پوشش بسیار عظیم و قابل توجه است. امسال تا الان 905هزارنفر از دانش آموزان ما در مسابقات فرهنگی و هنری شهر تهران شرکت کردند و این عدد قابل توجهی است.
ولی پوری افزود: در شرایطی که نگرش اولیا به فعالیت فرهنگی و هنری و ادبی دانش آموزشان همچنان تغییر نکرده است و دروس فیزیک و ریاضی اولویت اول شان است، اما آموزش و پرورش رویکردش تغییر کرده و تلاش می کند نگاه والدین به این مهم تغییر کند.
او تاکید کرد: زمانی می توانیم بگوییم تغییر نگرش ایجاد شده است که اولیا دغدغه شان این باشد که فرزندش معلم هنر دارد یا خیر.
ولی پوری با اشاره به تقدیر از دوهزار دانش آموز به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: از این تعداد دانش آموز شرکت کننده در سال گذشته 15هزار نفر به مرحله استانی راه پیدا کردند و دو هزار نفر برگزیده استانی شدند. در این مراسم در چهار مرحله و در دو روز متوالی از دختران و پسران دانش آموز تقدیر می شود.
همچنین از این تعداد137برگزیده کشوری داشتیم که در سال گذشته بی سابقه بوده است. سال گذشته با همت دانش آموزان تهرانی، استان برتر، شهر تهرانی بود.

ولی پوری از دانش آموزان منتخب خواست تا طبق علاقه خودشان مسیر زندگی شان را ادامه دهند و عنوان کرد: وقتی دانش آموزی در زمینه ای علاقه پیدا می کند و پیگیر آن می شود و مهارتی کسب می کند می تواند همین رشته را ادامه دهد که قطعا نتیجه خوبی خواهد گرفت. شما می توانید الگو باشید و دوستان خود را تشویق کنید تا در این نوع فعالیت های فرهنگی و هنری و ادبی شرکت کنند.
ولی پوری با اشاره به ایده تشکیل انجمن های دانش آموزی در کانون های شهر تهران، گفت: در نظر داریم دانش آموزان علاقه مند به فعالیتهای فرهنگی و هنری و ادبی در کانون ها در قالب انجمن های دانش آموزی فعالیت خود را ادامه دهند. در شرایط فعلی کانون مفتح را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم و دانش آموزان علاقه مند می توانند در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند. در نهایت این انجمن ها براساس تعداد دانش آموز ثبت نام شده انتخاباتی را برگزار کرده و هسته اصلی انجمن خود را تشکیل می دهند و به فعالیت خود در رشته خاص خودشان بصورت گروهی و انجمنی ادامه می دهند.
او بیان کرد: همچنین سرود همگانی در مدارس شهر تهران با عنایت مدیر کل شهر تهران و معاون پرورشی شهر تهران به سرانجام رسید و سرودهای شاد و مناسب دانش آموزان و مربیان ساخته شده است. این سرودها در سایت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با عنوان "سرود زندگی" بارگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار