برگزاری همایش بزرگداشت کارگران شهرستان ری

شهرری (پانا)- همایش بزرگداشت کارگران شهرستان ری با حضور فرماندار ویژه شهرستان ری، دبیر کل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و جمعی از کارفرمایان و کارگران شهرستان ری در پالایشگاه شهید تندگویان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۷۵۰۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش بزرگداشت کارگران شهرستان ری

در این همایش علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: شکاف بین دستمزد کارگران با سبد معیشتی جامعه باید با افزایش سالانه درآمد و برنامه ریزی مناسب احیا شود تا این سرمایه گران قیمت جامعه زندگی مناسبی داشته باشد.
وی نبود امنیت شغلی را از دیگر معضلات جامعه کارگری ایران عنوان کرد و یادآور شد: قردادهای کوتاه مدت انگیزه و رغبت نیروی کار را نسبت به شغل خود از بین می برد و زمینه سوء استفاده برخی افراد سود جو در کارگاه ها و کارخانجات را از کارگران ایجاد می کند.
محجوب پایین بودن میزان مستمری کارگران بازنشسته را نیز از دیگر مشکلات جامعه کارگری کشور دانست و تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی باید همسان سازی پرداخت ها را در سال 97 در دستور کار خود قرار دهد تا هیچگونه تبعیض و تفاوتی میان افراد بازنشسته در جامعه وجود نداشته باشد.
سپس رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان تهران در ادامه با بیان اینکه 96 درصد قراردادها بین کارگران و کارفرمایان کوتاه مدت است، افزود: 45 میلیون نفر در کشور به دلیل نداشتن امنیت شغلی مناسب از امنیت روانی مناسب برخوردار نیستند.
خدایی ادامه داد: کارگران به خاطر قراردادهای کوتاه مدت به هیچ عنوان به محل کار خود وابستگی معنوی و چسبندگی ندارند و این بیانگر این امر است که کارگران با قراردادهای کوتاه کاری به هیچ عنوان نمی توانند کارفرمایان را در برنامه ریزی های طولانی مدت همراهی و کمک نمایند.

در ادامه جمالی پور فرماندار ری گفت: کشور برای توسعه به همان میزان که به کارگران نیاز دارد به کارآفرینان و سرمایه گذارن نیز نیاز دارد و باید دولت مشکلات این قشرهای مکمل و تاثیر گذار را تا جایی که می تواند تسهیل کند.
وی با بیان اینکه امروزه تعهد متقابل میان تولید کنندگان و کارگران کم شده است عنوان کرد: دولت، تشکل های کارگری و سرمایه گذاران باید با دقت و برنامه ریزی مناسب این آفت بزرگ اقتصادی کشور را رفع کنند و زمینه ها اعتماد متقابل و تعهد را میان کارفرمایان و کارگران ایجاد نمایند.
جمالی پور در ادامه امنیت ملی کشور را گرو تولیدات با کیفیت داخلی دانست و یادآور شد: امروز دشمنان از هر راه و روشی مانند تحریم های اقتصادی برای ناکارآمدی نظام و ضربه زدن به کشور استفاده می کنند و در این میان تولید و استفاده از محصولات داخلی مانند سلاحی در برابر دشمنان است.

/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار