معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان در اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم:

تربیت دانش آموز سالم مهمترین رویکرد آموزش و پرورش است

اهواز (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان گفت: تربیت دانش آموز سالم و ایمن در برابر آسیب های اجتماعی مهمترین رویکرد آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۸۱۷۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش آموز سالم مهمترین رویکرد آموزش و پرورش است

محمود معزی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره نوجوان سالم در اهواز گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند: « داشتن نوجوان سالم یک سرمایه است» از این رو آموزش و پرورش خود را موظف می داند تا در این خصوص برنامه داشته باشد.

وی گفت: امروز شاهد حضور دانش آموزانی که آثار آنها در مرحله استانی برگزیده شده است، در ششمین جشنواره نوجوان سالم هستیم و امیدواریم که سال به سال این جشنواره با حضور گسترده تر دانش آموزان برگزار شود.

معزی با تاکید بر اینکه بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید به مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه بپردازیم، تصریح کرد: گسترش فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان یکی از راهکارهای جلوگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش خطیری در این راستا بر عهده دارد، گفت: توانمند سازی دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی تنها با آموزش های مهارت های زندگی اجتماعی به دانش آموزان در مدارس امکان پذیر است.

معزی مهارت «نه گفتن» یکی از مهارت های مهم در جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: نوجوانان، دانش آموزان و تمامی افراد جامعه باید این مهارت را فرا بگیرند چون همگی برای دوری از رفتارهای پرخطر به این مهارت نیازمندیم.

وی در عین حال آموزش مقابله با خشنونت و افراطی گری را از دیگر مهارت های مهم مورد نیاز برای زندگی اجتماعی دانست و گفت: رویکرد خود مراقبتی نیز یک رویکرد مهم است که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است این جشنواره در هفت رشته دانش‌آموزی و سه رشته برای همکاران فرهنگی برنامه ریزی و برگزار شد.

در این جشنواره 25 هزار اثر توسط دبیرخانه استانی جشنواره نوجوان سالم دریافت شد که از بین آنها 50 اثر برای رقابت در جشنواره کشوری برگزیده می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار