مدیر آموزش و پرورش باوی:

تربیت دانش آموز کارآفرین رویکرد جدید آموزش وپرورش است

اهواز (پانا) -مدیر آموزش و پرورش باوی گفت: مدارس فنی حرفه ای و کاردانش بستر مناسبی برای تحقق رویکرد جدید آموزش و پرورش هستند .

کد مطلب: ۸۱۵۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد
تربیت دانش آموز کارآفرین رویکرد جدید آموزش وپرورش است

مجید موحدیان گفت: آموزش و پرورش بستر توسعه یک کشور است و اگر قرار است کشوری مسیر پیشرفت و توسعه پایدار را بپیماید حتما این تحول باید از نظام آموزش و پرورش آغاز شود .

وی افزود: در حال حاضر نسبت توزیع دانش آموزی در کشور 29 درصد در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش و 71 درصد در شاخه نظری. این در حالی است که توزیع جمعیتی نیروی شاغل در کشور در 12 سال گذشته در فارغ التحصیلان شاخه نظری 16/77 و در فارغ التحصیلان شاخه های فنی_مهارتی 60/9 درصد است .

موحدیان ادامه داد: با توجه به آمار فوق الذکر مدارس فنی حرفه ای و کاردانش بستر مناسبی هستند برای محقق شدن رویکرد جدید آموزش و پرورش که مبتنی یر تربیت دانش آموز کارآفرین است .

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه هدایت تحصیلی عامل اصلی توزیع متوازن بین رشته های نظری و فنی_مهارتی است گفت: برنامه ریزی ما برای سال آینده به جهت محقق شدن سیاست کلی وزارت اموزش و پرورش در باوی به گونه ای است که باید نرخ توزیع دانش آموز در رشته نظری 52 درصد و نرخ توزیع در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش 48 درصد باشد .

مدیر آموزش و پرورش باوی تاکید کرد: تعداد دانش آموزان پایه نهم باوی در سال تحصیلی جاری 1478 نفر است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته 52 درصد از این تعدادکه معادل 768 نفر است باید در رشته های نظری و 48 درصد از این تعداد، معادل 710 نفر باید در رشته های فنی_مهارتی ثبت نام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار