رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

نرخ  22 درصدی اعتیاد در جامعه کارگری کشور

تهران (پانا) - رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره نرخ  22 درصدی اعتیاد در جامعه کارگری کشور اظهار نگرانی کرد و گفت شناخت عوارض مصرف ماده مخدر گل در بین کارگران می تواند به مداخله و پیشگیری از اعتیاد این افراد کمک کند.

کد مطلب: ۸۱۷۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
نرخ  22 درصدی اعتیاد در جامعه کارگری کشور

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، مراسم افتتاحیه «کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف گل»؛صبح امروز به صورت همزمان در ستاد سازمان بهزیستی کشور و اداره کل بهزیستی 14 استان منتخب برگزار شد.

در این مراسم که با حضور «انوشیروان محسنی بندپی» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور؛«فاطمه عباسی» رئیس و «فرید براتی سده» معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی و جمعی از اصحاب رسانه و همچنین همراهی مجازی مدیران کل و معاونین پیشگیری 14 استان منتخب( به صورت ویدیو کنفرانس)،صورت گرفت؛ معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با توجه به اولویت فعالیت های سازمان بهزیستی در حوزه پیشگیری گفت: مهار اولیه و اصولی بسیاری از مسائل و آسیب های اجتماعی در سایه مداخله بهنگام و و پیشگیرانه امکان پذیر است و با توجه به اینکه آسیب اعتیاد،در بروز و افزایش سایر آسیب های اجتماعی نقش عمده ای دارد؛پیشگیری از آن نیز تا حدود بسیار زیادی مانع بروز دیگر آسیب های اجتماعی همچون طلاق،خودکشی و... خواهد شد.

محسنی بندپی، با اشاره به همکاری سازمان های مردم نهاد و در رأس آنها انجمن اترک در برپایی این کارزار افزود:همکاری این انجمن با سازمان بهزیستی به صورت گسترده و اصولی در حال رشد و تداوم است همچنین ترویج فرهنگ پیشگیر ی درجامعه امروز ما نیازمند همراهی و مساعدت اصحاب رسانه از طریق آگاه سازی و حساس سازی جامعه و به ویژه والدین گرامی نسبت به تغییرات خلق و خوی فرزندانشان است.

وی با اشاره به برخی تغییرات خلقی بر اثر مصرف ماده مخدر گل؛همچون کاهش سطح هوشیاری ،افسردگی،خشونت و پرخاشگری و ... گفت: خانواده ها باید درهنگام بروز این عوارض ،نسبت فرزندان و جوانان خود حساس باشند و با آگاهی کامل و بدون ترس و اضطراب موضوع را پیگیری نمایند.

محسنی بندپی ضمن تبریک هفته کارگر؛ درباره به نرخ 22 درصدی اعتیاد در جامعه کارگری کشور اظهار نگرانی کرد و افزود:شناخت عوارض مصرف ماده مخدر گل در بین کارگران نیز می تواند به مداخله و پیشگیری از اعتیاد این افراد کمک کند.همچنین با توجه به این آمار؛مجامع کارگری نیز جامعه هدف این کارزار به شمار می روند و دانش راهبری این کار در بین همکاران حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد در استانها نیز وجود دارد.

وی در پایان سخنانش با اشاره به برداشتی که از نام زیبای گل به ذهن خطور می کند،گفت:گل مظهر لطافت،شادابی،عطر و بوی خوش و رنگ زیباست و امیدوارم نام این گل مسموم که جسم ما را به مخاطره می اندازد،روان ما را می آزارد و هویت و شخصیت ما را دچار آسیب می کند ؛ما را گول نزند.

گفتنی است مرحله اول این کارزار در روزهای 28 اسفند ماه 1396 و روزهای 5 و 13 فروردین ماه سال جاری در استان تهران برگزار شده است و این مرحله نیز در روزهای 8 تا 10 اردیبهشت ماه جاری به صورت همزمان در استان های آذربایجان غربی،اصفهان، البرز،بوشهر،تهران،چهار محال و بختیاری، ،قزوین،کرمان،کرمانشاه،گلستان،گیلان،لرستان،مازندران و یزد برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار