مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشورخبر داد :خشونت عامل 80 درصد از جرایم کشور

یزد (پانا) - مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره تاثیر خشونت در آمار بالای جرایم کشورگفت خشونت عامل 80 درصد از جرایم کشور است .

کد مطلب: ۸۱۶۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مشاور رئیس سازمان  بهزیستی کشورخبر داد :خشونت عامل   80 درصد از جرایم کشور

سید حسن موسوی چلک در مراسم تجلیل از مددکاران و روانشناسان بهزیستی استان یزد، گفت: به ازای هر سه نفر یک نفر مبتلا به اختلال روانی داریم و از 10 جرم بالای کشور، 8 مورد به خشونت بر می‌گردد.

وی با بیان این که شاخص‌های سرمایه اجتماعی، نشانه خوبی را برای جامعه نشان نمی‌دهد، اظهار کرد: بیش از 600 قانون در کشور داریم که در مورد آسیب‌های اجتماعی اشاره شده اما علی‌رغم همه این قوانین و دغدغه‌هایی که در کشور وجود دارد، بخشی از آسیب‌های اجتماعی را با زور قانون و بخشنامه نمی‌توان حل کرد.

موسوی چلک با تاکید بر این که باید مدیریت هوشمندانه نسبت به حوزه اجتماعی کشور بیشتر صورت گیرد، صداقت را حلقه مفقوده جامعه امروز دانست و گفت: جای ارزش و ضدارزش وقتی تغییر می‌کند، احیای مجدد این ارزش‌ها سخت و دشوار است.

وی با اشاره به بی‌تفاوتی اجتماعی در جامعه، گفت: این موضوع در حوزه اخلاق مورد توجه قرار می‌گیرد که شاخص آن در جامعه بالا نیست.

مشاور رئیس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور، پایه مشارکت و مسئولیت پذیری را اعتماد دانست و گفت: در حوزه اخلاق کار نکرده‌ایم و از بالا به پایین می‌خواهیم تزریق کنیم و این شدنی نیست.

وی افزود: فراموش کرده‌ایم که شادی حق ماست و با محبت کردن می‌توانیم شادی را به یکدیگر هدیه دهیم.

موسوی چلک با ابراز نگرانی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: مسیری که در حال پیمودن هستیم به درماندگی اجتماعی ختم می‌شود. باید با کار تیمی و بهره‌گیری از تخصص‌های مرتبط با حوزه اجتماعی برای آسیب‌های اجتماعی اقدام کرد.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور تضعیف اخلاق فردی و اجتماعی را منجر به ناآرامی اجتماعی دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن مدارای اجتماعی ضعیف می‌شود، حوزه اخلاق نیز در آن ضعیف خواهد شد. جامعه‌ای که در آن نشاط نباشد جایگزین آن خشونت، مشروبات، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.شادی و نشاط حق ماست و دین ما نیز این را می خواهد.

وی با اشاره به سابقه 60 ساله مددکاری در ایران، گفت: متاسفانه به اندازه این 60 سال در ایران رشد علمی در حوزه مددکاری و ارتباط هدفمند با جامعه جهانی نداشته‌ایم.

وی حوزه اجتماعی در ایران غیرفعال دانست و گفت: مددکاران اجتماعی به دلیل ماموریت‌هایی که دارند باید روی تعیین‌کننده‌های اجتماعی توجه کنند.

موسوی چلک با بیان این که همه اقدامات باید به رفاه اجتماعی جامعه منجر شود، اظهار کرد: اگر جامعه به زیستن اجتماعی را تجربه نکند، بدان معناست که همه اقدامات انجام شده نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار