راکعی: به پیروزی اصلاح­‌طلبان در انتخابات 98 امیدوارم

تهران (پانا) - یک فعال سیاسی اصلاح‌‌­طلب ضمن مثبت ارزیابی کردن روند حضور اصلاح‌طلبان درانتخابات 98 علیرغم همه مشکلاتی که وجود دارد معتقد است که اصلاح‌طلبان می‌توانند مشکلات کشور را حل و فصل کنند زیرا تفکرات آنها در چهارچوب قانون اساسی و مبتنی بر فقه پویا و اجتهاد نوین است.

کد مطلب: ۸۱۷۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
راکعی: به پیروزی اصلاح­‌طلبان در انتخابات 98 امیدوارم

فاطمه راکعی در گفت‌­و‌گو با پانا درباره ارزیابی خود از روند حضور اصلاح­‌طلبان در انتخابات 98 گفت: «امیدوار به پیروزی اصلاح­‌طلبان در انتخابات 98 هستم، زیرا اصلاح­‌طلبی را یک پروسه برگشت­‌ناپذیر می­‌دانم. اصلاح‌­طلبان اگر مشکلاتی در اجرا یا سیاستگذاری برخی امور دارند، علتش جدید بودن ایده­‌های مردم­سالارانه و دموکراسی‌خواهانه، به نسبت دیگر نگرش‌­ها در کشور ماست.»

وی افزود: «این­‌گونه اشکالات به­‌صورت سیستمی باید اصلاح شود. همه می­‌دانیم که مردم ایده‌‌‌های جناح مقابل اصلاحات را قبول ندارند، زیرا افقی که آنها برای مردم ترسیم می‌­کنند، اصولاً مورد قبول و دلخواه مردم نیست.»

این فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب گفت: «تفکرات اصلاح‌­طلبانه در چهارچوب قانون اساسی، برای رفع معضلات کشور و توسعه ایران و حاوی ایده‌­های مترقی‌­تری است که براساس اندیشه‌­های امام خمینی (ره) مبتنی بر فقه پویا و اجتهاد نوین شکل گرفته است، به این معنی که احکام اسلامی می­‌تواند با مصالح و مقتضیات زمان و مکان مطابقت پیدا کند و همین امر پویایی نظام اسلامی را با روش‌های اصلاح­‌طلبانه تضمین می­‌کند.»

وی ادامه داد: «بنابراین ناگزیریم از اصلاحات، علی­رغم مشکلاتی که طبعاً دارد، حمایت کنیم. من معتقدم اصلاحات نهادینه خواهد شد و سریعتر باید به رفع مشکلات آن بپردازیم، برای اینکه بتوانیم روند توسعه و پیشرفت کشور را تضمین کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار