رئیس نمایندگی محیط زیست زیرکوه خبرداد:

آغاز فصل زایش حیات وحش در منطقه حفاظت شده شاسکوه/برخورد جدی با متخلفان

بیرجند(پانا)ـ رییس اداره حفاظت محیط زیست زیرکوه گفت: فصل بهار زمان زایش وحوش به‌شمار می‌رود و این مهم مسئولیت محیط‌بانان در حفاظت از وحوش ساکن در مناطق تحت مدیریت و آزاد شهرستان زیرکوه را دو چندان کرده است.

کد مطلب: ۸۱۶۷۷۴
لینک کوتاه کپی شد
آغاز فصل زایش حیات وحش در منطقه حفاظت شده شاسکوه/برخورد جدی با متخلفان

مرتضی تقی زاده در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به آغاز فصل زاد و ولد در حیات وحش،گفت: بهار فصل زایش قوچ و میش، کل و بز و آهو و برخی از گوشتخواران و پرندگان منطقه حفاظت شده شاسکوه و منطقه شکارممنوع آهنگران و ... است.

رئیس نمایندگی محیط زیست زیرکوه،خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از پراکنش وحوش در فصل زایمان و زادآوری بهتر حیات وحش، ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی مناطق را کنترل می‌کنند تا فضای آرام و مطلوب ایجاد شود.

تقی زاده از ممنوعیت ورود افراد به زون‌های حساس مناطق مختلف زیست محیطی خصوصا منطقه حفاظت شده شاسکوه واقع در نزدیکی شهر حاجی آباد خبر داد و گفت: هیچ مجوزی برای بازدید از این مناطق تا پایان فصل زایش، صادر نمی‌شود.

وی گفت: یگان حفاظت محیط زیست با گشت های شبانه روزی در ارتفاعات منطقه حفاظت شده و حساس، به شکل جدی مسئولیت کنترلی خود را اعمال خواهند کرد.

رییس حفاظت محیط زیست زیرکوه خاطرنشان کرد: در ایام فصل زایش حیات وحش، اکیپ‌های سیاریگان حفاظت محیط زیست شهرستان و پاسگاه‌های محیط بانی دوازده امام و کریزان فعالتر بوده و با هوشیاری بیشتر، مراقب اقدامات سودجویانه برخی از سودجویان و شکارچیان خواهند بود.

تقی زاده با ابراز تاسف از اقدامات برخی افراد سودجود در جداسازی بره ‌های حیوانات از مادرشان در روزهای اول تولد، گفت: در این صورت حیوان مادر به دلیل عفونت غدد شیری دچار مشکل شده و حیوان تازه متولد نیز به دلیل سوء تغذیه رشد مناسبی نخواهد داشت و احتمال زیاد ازبین خواهد رفت .

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زیرکوه گفت: در این ایام به شدت با شکارچیان و اشخاصی که مبادرت به زنده گیری حیوانات کرده و این عمل غیر عاطفی و غیر انسانی را مرتکب می‌شود برخورد قانونی اعمال و هیچگونه گذشتی نخواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار