مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی خبرداد:

آغاز زاد و ولد حیات وحش در خراسان‌جنوبی

بیرجند(پانا) ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:از اولین بره های قوچ و میش متولد شده در منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه عکسبرداری شد.

کد مطلب: ۸۱۱۲۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آغاز زاد و ولد حیات وحش در خراسان‌جنوبی

پرویز آرامنش،مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت:هرساله با شروع فصل بهار زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت ماموران یگان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند.


وی با بیان اینکه اولین بره‌های قوچ و میش در سال 1397در استان متولد شدند، افزود: از اولین بره‌های قوچ و میش متولد شده در منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه عکسبرداری شد .


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به رواج زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی در فصل زادو ولد و فصل بهار گفت: در این فصل از سال برخی افراد سودجو و متخلف اقدام به زنده گیری نوزادان حیوانات وحشی می کنند که لطمات جبران ناپذیری به طبیعت وارد می کند.


آرامنش افزود: نوزادان زنده گیری شده حیوانات وحشی حتی در صورت کشف و بازپس گیری از شکارچیان به دلیل تغذیه دستی، انس با انسان و عدم آموزش مهارت های لازم جهت زندگی در طبیعت، قابلیت بازگشت به عرصه های طبیعی را ندارند و به ناچار می بایست ادامه زندگی خود را در اسارت به سر ببرند.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از علاقمندان به طبیعت وحیات وحش و عموم مردم خواست در صورت مشاهده نوزادان حیوانات وحشی در طبیعت هیچگونه اقدامی جهت گرفتن آنها نکنند و مراتب را به ماموران یگان حفاظت محیط زیست مستقر در مناطق اطلاع دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار