پاکسازی مناطق ییلاقی کاشان با مشارکت دانش آموزان

کاشان(پانا) - سرپرست اداره محیط زیست کاشان از مشارکت دانش آموزان مناطق قمصر، برزک و قهرود در پاکسازی طبیعت و برگزاری جشن روز زمین پاک خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۵۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پاکسازی مناطق ییلاقی کاشان  با مشارکت دانش آموزان

حسین خادمی اظهار کرد: در جامعه امروز اعداد و ارقام در خصوص تولید انواع زباله بسیار تکان‌دهنده و رهایی از این مشکل، نیازمند آگاه‌سازی شهروندان در قالب برنامه‌های آموزشی و عملیاتی است.

وی افزود: تعالیم دینی و سیره معصومان، علیه السلام، درباره رعایت پاکیزگی و حفظ محیط زیست زیاد است و آگاه‌سازی دانش‌آموزان امروز به عنوان شهروندان جامعه آینده نسبت به حفاظت از محیط زیست از اولویت و اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست اداره محیط زیست کاشان با اشاره به نامگذاری برخی روزها، گفت: نهادینه سازی فرهنگ احساس مسئولیت در افراد از جمله اهداف مهم طرح‌هایی همچون روز زمین پاک است و حضور گسترده دانش‌آموزان نشان‌دهنده اهمیت این گونه فعالیت‌های مردمی است.

وی تصریح کرد: رفتار ناصحیح مردم یکی از این عوامل تولید پسماند است که باید با مدیریت اصولی و برنامه های صحیح در ساماندهی آن کوشید که هدف از اجرای این برنامه تغییر رویه شهروندان در استفاده از اقلام پلاستیکی و تقویت همگرایی اقشار مختلف مردم برای کاهش تولید پسماند است.

خادمی گفت: حضور دانش‌آموزان در بزرگداشت روز جهانی زمین پاک و جمع‌آوری نمادین زباله‌های مناطق ییلاقی قمصر، برزک و قهرود، حامل این پیام است که حفاظت از محیط زیست یک مسئولیت همگانی است و همه شهروندان باید از آلودگی زمین دوری کنند.

وی افزود: آموزش مباحث زیست‌محیطی از سوی کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کاشان و قدردانی از دانش‌آموزان شرکت کننده از جمله برنامه‌های جانبی آیین روز جهانی زمین پاک در کاشان بود.

روز جهانی زمین پاک هر سال دوم اردیبهشت ماه برابر با 22 آوریل در سراسر جهان برگزار می‌شود و برنامه های امسال با شعار «نه به کیسه‌های پلاستیکی» برگزار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار