رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون :

21 مدرسه در شهرستان کارون در طول چهار سال ساخته شده است

انتشار اخباردقیق و به موقع از جمله ویژگی‌های خبرگزاری پانا است

اهواز (پانا) - عزیز مزرعه رئیس اداره آموزش و پرورش کارون با حضور در دفتر خبرگزاری پانا خوزستان در گفتگویی تفصیلی به تشریح فعالیت ها و موفقیت های آموزش و پرورش کارون پرداخت وی خبرگزاری پانا را رسانه رسمی آموزش پرورش دانست و گفت همه مسئولان آموزش و پرورش از ضرفیت و توانمندی های این رسانه استفاده کنند.

کد مطلب: ۸۱۵۸۰۹
لینک کوتاه کپی شد
21 مدرسه در شهرستان کارون در طول چهار سال ساخته شده  است

مزرعه لزوم آشنایی معلمان و دانش آموزان را با این خبرگزاری مهم ارزیابی کرد و گفت: انتشار اخبار رسمی و صحیح و دقیق از جمله ویژگی‌های خبرگزاری پانا است که حضور دانش آموزان در این خبرگزاری نقش مثبتی از نظر آموزشی به دنبال خواهد داشت.مزرعه اظهارکرد : تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزی که اعتماد به نفس بالاتری دارد و در برنامه های آموزشی و پرورشی مشارکت دارد .

وی لزوم شناسایی استعدادهای دانش آموزان و در راستای بهره مندی از خبرگزاری پانا را مهم ارزیابی کرد و افزود : هدف اصلی در خبرگزاری پانه تربیت دانش آموز مطالبه گر در راستای پرسشگری در جامعه است و به نوعی فرایند اجتماعی و رشد بینشی و سیاسی دانش آموز را در برمی گیرد .

وی بیان اینکه ایجاد آموزش و پرورش شهرستان کارون برای مجموعه آموزشی شهرستان بسیار مفید بود گفت : همه مسئولان ارجمند به خصوص مدیر کل محترم آموزش و پرورش جناب آقای تقی زاده ، نمایندگان مجلس ، امام جمعه شهرستان، فرماندار شهرستان و مردم شریف شهرستان کارون با همتی بلند همکاری بسیار خوبی در خصوص به ثمر رساندن برنامه های آموزش و پرورش داشته اند .
وی در ادامه با اشاره به مدرسه سازی در شهرستان کارون ، افزو.د : 21 مدرسه در شهرستان کارون در طول چهار سال ساخته و تکمیل شده و در اختیار دانش آموزان شهرستان قرار گرفته در عین حال هم اکنون ۳ مدرسه هم در شهرستان در حال احداث می‌باشد.

مزرعه با بیان اینکه نوسازی مدارس ، سپاه پاسداران قرار گاه خاتم الانبیا ،بسیج ، بنیاد برکت ، شرکت های صنعتی مانند ملی حفاری و توسعه نیشکر ، خیرین مدرسه ساز ساز در ساخت و احداث مداس شهرستان نقش مهمی ایفا کردند گفت : مدرسه سازی در شهرستان کارون تبدیل به یک فرهنگ می‌شده است. وی ادامه داد شهرستان کارون اولین شهرستان در استان بود که توانست مدارس کانکسی را از مجموعه فضای آموزشی حذف کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون در عین حال نقش اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس را نقشی اثرگذار توصیف کرد و گفت : در بخش های آموزشی همچون کنکور سراسری موسسات آموزشی مطرح کشور وارد شدند و عدم توانایی خانواده‌ها را در ثبت نام در کلاسهای کنکور را جبران کردند. وی در این خصوص اظهار کرد : بیش از ۲۰۰ دانش آموز شهرستان کارون در کلاس های کنکور در حال آموزش هستند که 90 درصد از هزینه‌های این کلاس ها توسط خیرین تامین شده است.

وی با عنوان این مطلب که در سال گذشته ۵۰ نفر دانش آموزان کارونی در کنکور سراسری پذیرفته شدند که می‌توان آن را نتیجه کلاس های کنکور و آموزشی در نظر گرفته شده بود دانست گفت :امیدواریم در این سال تعداد پذیرفته شدگان به میزان قابل توجهی رشد داشته باشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کارون با بیان اینکه شهرستان کارون در گذشته فاقد پژوهشسرا بود افزود : به همت همکاران توانستیم با استفاده از فضای موجود پژوهش سرایی در شان دانش آموزان و معلمان تهیه کنیم ، اگرچه که تیپ این پژوهشسرا شبیه یک پژوهشسرای رسمی نیست و نیاز است که اداره کل نوسازی مدارس ، پژوهشسرای مناسبی برای دانش آموزان شهرستان کارون احداث نماید.


مزرعه با اشاره فعالیت‌ها و موفقیت‌های گسترده حوزه پرورشی شهرستان کارون عنوان کرد : دانش آموزان شهرستان در مسابقات مختلف قرآنی فرهنگی و هنری رتبه های بسیار زیادی را کسب کرده‌اند وی در این باره اضافه کرد : در پرسش مهر ریاست جمهوری در بخش سرود رتبه دوم کشور و همچنین در مسابقات قطب 3 استان خوزستان ۲۲ مقام و در مسابقات نخبگان 7 مقام استانی کسب کرده ایم.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون با اشاره به چشم انداز آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت : برخی از مناطق شهرستان هنوز فاقد مدرسه است و برخی دیگر از مناطق دارای مدرسه قدیمی است به نحوی که باتراکم تراکم دانش آموزی در برخی از مناطق شهرستان مواجه هستیم.

مزرعه با عنوان این مطلب که نهادهای مختلف فعال در شهرستان کارون همیشه همگام و همراه با آموزش و پرورش همکاری بسیار همکاری و تعامل بسیار مناسبی را داشتند ، گفت : آموزش و پرورش کارون ارتباط صمیمی با فرمانداری ، کمیته امداد ، بهزیستی ، امام جمعه شهرستان کارون دارد که امام جمعه فهیم شهرستان همیشه به عنوان یک حامی جدی در برنامه های آموزش و پرورش حضور فعالی دارد .

گفتنی است اداره آموزش و پرورش کارون در سال 92 از ناحیه 3 اهواز جداشد و مستقلا به فعالیت پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار