بازیگر فرانسوی «مدار صفردرجه» در تئاتر ایران به صحنه می‌رود

تهران (پانا) - ناتالی مَتی، بازیگر فرانسوی، با حضور در نمایش «آنتی گون» به کارگردانی علی راضی، روی صحنه تئاتر ایران می‌رود.

کد مطلب: ۸۱۵۳۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بازیگر فرانسوی «مدار صفردرجه» در تئاتر ایران به صحنه می‌رود

پس از حضور در نمایش «بازگشت پسر نافرمان» که پیش‌تر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود، این دومین همکاری بین ناتالی متی و علی راضی محسوب می‌شود. ناتالی مَتی ابتدا در نیمه دهه هشتاد با بازی در نقش سارا آستروک در سریال «مدار صفر درجه» به جامعه ایرانی معرفی شد.

ناتالی مَتی تحصیلکرده رشتهٔ تئاتر دانشگاه سوربن است. او در کنار تحصیل آکادمیک مدت شش سال هم در هنرستان بازیگری (اکتورز استودیو) دوره بازیگری گذراند. او فرم تئاتری خود را در آتلیه‌های بین المللی تئاتر «بلانش سلان» و «پل ویور» پیدا کرد و کارگاه‌های استادانی چون موریس بنشو، مارسل بوزونه و دومنیک بواسل را طی کرد.

این بازیگر فرانسوی با یک ایرانی به نام عماد دهکردی ازدواج کرده است. از فیلم‌های ناتالی متی می‌توان به رویاهای کوچک (۱۹۹۸) گالت (۱۹۹۹) خواب (۲۰۰۴) و سریال ایرانی مدار صفر درجه (۲۰۰۷) اشاره کرد. ناتالی متی در فیلمبرداری این سریال به کارگردانی حسن فتحی به مدت ۲ سال (۳ ماه مجارستان، ۲ هفته پاریس و چند ماه در ایران) حضور داشت.

نام این بازیگر در سال ۲۰۰۲ در فهرست استعدادهای سازمان «آدامی» ثبت شد.

نمایش «آنتی گون» به کارگردانی علی راضی از شانزدهم اردیبهشت در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می رود. «بازگشت پسر نافرمان» عنوان آخرین کاری است که از این کارگردان و مدرس تئاتر در اسفند ۹۲ روی صحنه تئاتر ایرانشهر اجرا شد که از بازیگران خارجی و ایرانی تشکیل شده بود و پس از اجراهای تهران به مدت سه سال در تئاترهای مختلف فرانسه روی صحنه رفت و در انجمن مؤلفان دراماتیک فرانسه و بلژیک مورد توجه قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار