معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت:

971 کلاس درس ابتدایی پاکدشت در طرح آداب زندگی آموزش دیدند

پاکدشت (پانا) - نشست هماهنگی گروه های آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، لحظاتی پیش با حضور مدیر، معاون آموزش ابتدایی و معاون فن آوری این مدیریت در محل آزمایشگاه مقطع ابتدایی این شهرستان در کانون دانش اموزی شهدای پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۸۱۵۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد
971 کلاس درس ابتدایی پاکدشت در طرح آداب زندگی آموزش دیدند

حمیده تاجر جهرمی، معاون آموزش ابتدایی این مدیریت در نخستین دیدار با دست اندرکاران این حوزه در سال جدید، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین ولادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و امام زین العابدین (ع) خطاب به همکاران حوزۀ ابتدایی گفت: امید آن داریم تا سایۀ لطف خداوند از سر همکاران حوزۀ ابتدایی کم نشود.

وی در ادامه با اشاره به این که مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت همواره در حوزه های مختلف آموزشی و پرورشی مشغول به فعالیت بوده است و قبل از تصدی این پست نیز از این حوزه دور نبوده است، افزود: در حوزۀ ابتدایی شهرستان پاکدشت همواره از این بخش صحبت به میان آمده است که اگر چه نیروهایی در بدنۀ این مدیریت وجود دارند که به لحاظ تجربی در رده های بالایی نیستند، اما این افراد از نخبگان مدیریتی و کسانی هستند که در حوزه های مختلف مدیریتی توانایی های بسیار بالایی دارند.

این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به طرح های برگزار شده در سطح شهرستان پاکدشت در مقطع ابتدایی، اجرای طرح آداب زندگی و مهارت های اسلامی را یکی از مهم‌ترین این طرح ها برشمرده و ادامه داد: در این طرح که برای دانش آموزان پایه های او تا پنجم شهرستان پاکدشت اجرا شد 971 کلاس در قالب 162 مدرسه شرکت داشتند و بحمدلله سرکار خانم مریم ایلانلو، از همکاران شهرستان پاکدشت توانسته اند به جایگاه مدرس استانی این حوزه نائل آیند.

تاجر جهرمی، با اذعان به این امر که در سال تحصیلی جاری تعداد 4 کارگاه آموزشی برای آموزش آموزگاران ابتدایی در شهرستان پاکدشت برگزار شده است، تصریح کرد: کارگاه های آموزش طرح مهارت های زندگی اسلامی در گذشته با مشارکت ادارۀ بهزیستی این شهرستان انجام می شد که با به روی کار امدن طرح حکمت در آموزش و پرورش، این طرح به روز رسانی شد و آموزش و پرورش به صورت کلی متولی ان شد.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش پاکدشت، با اشاره به این امر که ارتباط اجتماعی، دوست یابی، صداقت، درستی در زندگی و بسیاری از مسائل اجتماعی دیگر از جملۀ مهم ترین مفاهیمی است که در این طرح مورد آموزش قرار می گیرد، تأکید کرد: در دو سال گذشته در شهرستان پاکدشت کلاس های چند پایه با هدف آموزش و ارتقای سطح علمی در 11 مدرسه برگزار شده است و در این میان، 17 راهبر استانی از شهرستان پاکدشت به همراه 2 راهبر آموزشی از شهرستان قرچک، در 35 کلاس درس مشغول به آموزش دانش آموزان بوده اند که از این تعداد، 9 کلاس در شهرستان قرچک و مابقی در شهرستان پاکدشت برپزار شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح چند معلم در پایه های مخلف آموزشی در شهرستان پاکدشت نیز یادآور شد: این طرح در پایه های پنجم و ششم ابتدایی به منظور صرفه جویی در نیروی انسانی و همچنین کنترل ساعات آموزشی اجرا شده است و در پاکدشت، نیز در سطح 14 مدرسه با عنوان کلاس شناور برگزار می شود.

این مقام مسئول، در بخشی دیگر از اظهارات خود، با تأکید بر این مفهوم که دانش آموزان دارای نیازهای ویژه و اختلالات نیز در طرحی با عنوان جانمائی در مدارس عادی و در کنار دیگر دانش آموزان تحت پوشش آموزش تلفیقی قرار می گیرند، اضافه کرد: این طرح با عنوان جانمائی دانش آموزان در مدارس عادی با هدف اجتماعی شدن دانش اموزان دارای اختلال جسمی صورت می پذیرد و به همین منظور، امسال 3 رابط آموزشی تلفیقی در شهرستان پاکدشت در این حوزه مشغول به فعالیت هستند.

تاجرجهرمی، با اذعان به این امر که در حوزۀ ابتدایی در سال تحصیلی جاری، 14 تدانش اموز در طرح آموزش تلفیقی پوشش داده شده اند و این رقم تنها بخشی از تعداد دانش آموز 150 نفرۀ این شهرستان در این حوزه است، گفت: معلمان شاغل در این حووه، آموزش های لازم را توسط ادارۀ استثنائی ادارۀ کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران فراخواهند گرفت.

معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، با اشاره به این امر که درخواست افزایش و تأسیس مراکز بهبود و درمان اختلالات یادگیری از سوی این مدیریت و ارتباط های لازم در این حزوه با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، با جدیت پیگیری می شود، افزود: مکالمات تلفنی و نامه نگاری های لازم با اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این حوزه انجام شده است و امید آن داریم که این اقدام در آینده ای نزدیک به سامان برسد.

وی با اشاره به این امر که در شهرستان پاکدشت 34 آموزشگاه ابتدایی دخترانه با ظرفیت 420 کلاس درس در حوزۀ شهری وجود دارد و این آمار فاصلۀ چندانی با آمار حوزۀ روستایی ندارد، ادامه داد: 40 درصد مدارس شهرستان پاکدشت در حوزۀ ابتدایی از جملۀ مدارس شهری، 26 درصد در حوزۀ مدارس روستایی، 6 درصد در حوزۀ مدارس عشایری و مابقی مدارس این شهرستان در حوزۀ مدارس غیرانتفاعی قرار می گیرند.

این مقام مسئول، با اذعان به این امر که در سال تحصیلی جاری مدارس هیئت امنایی شریف آباد و شهیدان میرزائی در شهر شریف آباد، شهید کاظمی زاده در میدان پارچین، آموزشگاه شهید مجتبی لطفی در مسکن مهر و آموزشگاه شهید نصرالله پازوکی در 16 متری اوقاف به مجموعۀ مدارس ابتدایی شهرستان پاکدشت افزوده شده، اظهار داشت: یکصد نیروی خرید خدماتی به مجموع شاغلین در مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در سال تحصیلی جاری افزوده شده است.

تاجر جهرمی در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدا آن داریم تا با افزایش فضای فیزیکی و ترمیم بخش نیروی انسانی، مشکلات جاری در شهرستان پاکدشت سامان یابد.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار