دومین رزمواره شهدای خان‌طومان در مازندران برگزار می‌شود

ساری (پانا) - فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا از برگزاری دومین رزمواره شهدای خان‌طومان به مناسبت دومین سالگرد شهادت آنان خبر داد.

کد مطلب: ۸۱۵۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد
دومین رزمواره شهدای خان‌طومان در مازندران برگزار می‌شود

سردار حمیدرضا رستمیان صبح امروز در نشست خبری با موضوع گرامی‌داشت اردیبهشت مقاومت (شهدای خان‌طومان) با بیان اینکه مازندران سابقه درخشانی در زمان دفاع مقدس و همچنین جبهه مقاومت در دفاع از حرم اهل بیت دارد، گفت: مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید دفاع مقدس و ۴۲ شهید دفاع از حرم اهل بیت (ع) تقدیم کرده الست که ۲۳ شهید از لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا، ۱۴ شهید نیروی قدس و پنج شهید متفرقه در قالب یگان‌های مختلف بوده است.

او با اشاره به حضور یک‌ماهه رزمندگان مازندران در خان‌طومان افزود: «رزمندگان ایرانی در این مدت ۳۵۰ تن از نیروهای دشمن را کشته و یک‌هزار نفر را زخمی و ۱۵ دستگاه تانک، نفر بر و خودروی دشمن را منهدم کردند.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا با اشاره به دومین سالگرد شهدای مدافعان حرم مازندران با محوریت شهدای خان‌طومان ، تصریح کرد: روز ۱۹ اردیبهشت در قالب اردیبهشت مقاومت دو (دومین سال) در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود.

سردار رستمیان برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و نظامی، ایستگاه‌های صلواتی، رزمایش نظامی، مرثیه‌سرایی و مداحی و رزمایش نظامی را از جمله برنامه‌های این رزمواره برشمرد و افزود: در طول یک سال گذشته خاطرات شهدای خان‌طومان جمع‌آوری و منتشر شده است که در دومین سلاگرد این شهدا رونمایی خواهد شد.

او‌ همچنین از در دستور کار بودن شش کتاب دیگر خبر داد.

رستمیان دیدار با خانواده‌های شهدا در سراسر استان را نیز از جمله برنامه‌های دومین رزمواره شهدای خان‌طومان اعلام کرد.

سردار رستمیان گفت: «این رزمواره در واقع به شکل تجمع مردمی خواهد بود که با نماز مغرب و عشاء از هفت‌تپه آغاز شده و شبیه به کاروان راهیان نور به گلزار شهدا وصل می‌شود.

فرمانده لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا در پایان تأکید کرد: نیاز است که رسانه‌ها علاو ه بر بحث خبری، به نشر فرهنگ جهاد و شهادت بپردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار