فعال اقتصادی بخش خصوصی:

تحول فرهنگی پیش نیاز تحول اقتصادی است

یزد(پانا)-فعال اقتصادی بخش خصوصی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بیان داشت: پس از سه دهه فعالیت اقتصادی به این نتیجه رسیدم که مشکلات اساسی ما اقتصادی نیست و فرهنگی است.

کد مطلب: ۸۱۴۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد
تحول فرهنگی پیش نیاز تحول اقتصادی است

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی و اصناف یزد با حضور معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد و فعالان اقتصادی بخص خصوصی برگزار شد.

"محمدرضا شجاع" فعال بخش اقتصادی بخش خصوصی با اشاره به مشکلات فرهنگی در عرصه اقتصاد بیان داشت: پس از سه دهه فعالیت اقتصادی به این نتیجه رسیدم که مشکلات اساسی ما اقتصادی نیست و فرهنگی است. تحول فرهنگی پیش نیاز تحول اقتصادی است.

وی با تاکید بر ممنوعیت خام فروشی اظهار داشت: تولید کننده باید انرژی و زمان و سرمایه اقتصادی بالایی را هزینه کند اما نهایتا محصول تولید شده نسبت به کالای مشابه وارداتی در بازار گرانت تر است و این مهم از بزرگترین مشکلات تولید در داخل کشور می باشد.

این فعال اقتصادی بخش خصوصی در ادامه افزود: بیشترین میزان سپرده گزاری در بانک ها متعلق به شهروندان یزدی است و اگر این فعالان اقتصادی نیز سرمایه خود را در بانک ها و در خارج از استان و کشور سرمایه گزاری نکنند با مشکلات بسیار زیادی روبرو می شوند که مانع فعالیت اقتصادی به صرفه است.

شجاع دید سیاسی و امنیتی، عدم زیرساخت های مناسب، عدم انتخاب مقیاس و خط کش در قضاوت ها، عدم همگرایی و هم افزایی، قانون گرایی افراطی و نگاه سخت گیرانه، فرصت سوزی، مچ گیری، انتظارات غیر منطقی،

مشکلات فرهنگی سرمایه گذاری، مقاومت های اجتماعی برای توسعه، منفی گرایی، تنگ نظری و محافظه کاری، عدم جسارت و شجاعت لازم، حرکت کند و لاک پشتی و فرسایشی، خود محوری، غریبه پرستی، تغییر ناپذیری و سنت گرایی را از مشکلات فعالیت اقتصادی در استان یزد دانست.

سیدحمید کلانتری، معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست بیان داشت: استان یزد علاوه بر همه مشکلات بیان شده، نقاط مثبت چشمگیری دارد که توانسته این استان را به عنوان یکی از قطب های اقتصادی مطرح کند.

وی در ادامه افزود: روحیه همکاری و تعاون اجتماعی در کارجمعی، ابتکار، خلاقیت، نوآوری و... از عواملی است که می تواند این استان صنعتی را به پایلوت اقتصادی کشور تبدیل کند.

محمود زمانی قمی، استاندار یزد در این نشست با اشاره به حمایت دولت از فعالان اقتصادی بخش خصوصی، مسئله آب را مهم ترین معضل حال حاضر استان دانست و بیان داشت: آب در حال حاضر یکی از بزرگترین معضل های استان است که اکنون با جریان قانون شکنی و تعرض به آب هستیم.

وی در ادامه افزود: محکم ایستاده ام و وظیفه بنده حکم می کند تا دنبال خسارت باشم. در حال حاضر نیز به مسئله انتقال اب می اندیشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار