رئیس مجلس: برای افزایش ماندگاری مسافران در تمام طول سال، نیازمند استفاده از بخش خصوصی هستیم

لاریجانی: احداث موزه برای نگهداری اشیاء تاریخی قم ضروری است

قم (پانا) - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای افزایش ماندگاری مسافران و زائران در تمام طول سال، نیازمند برنامه ریزی اصولی و استفاده از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار هستیم.

کد مطلب: ۸۱۰۷۹۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مجلس:  برای افزایش ماندگاری مسافران در تمام طول سال،  نیازمند استفاده از بخش خصوصی هستیم

دکتر علی لاریجانی در دیدار نوروزی مدیرکل میراث فرهنگی قم احداث موزه برای نگهداری اشیاء تاریخی قم را یک ضرورت دانست وافزود: بلوار پیامبر اعظم برای احداث موزه بسیار مناسب است و باید 5 هزار متر زمین برای ساخت آن اختصاص داده شود.

وی با بیان این که استان قم دارای 15 هزار اشیای تاریخی است گفت: با وجود اشیاء نفیس تاریخی، میراث فرهنگی قم، فاقد موزه می باشد که ان شاء الله با مساعدت مسئولان دلسوز استان این مشکل به زودی بر طرف می گردد.

وی در پایان ضمن اشاره به رشد 40 درصدی اسکان در شهر قم نسبت به سال قم تصریح کرد: برای افزایش ماندگاری مسافران و زائران در تمام طول سال، نیازمند برنامه ریزی اصولی و استفاده از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذار هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری قم با ارائه گزارشی از عملکرد میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در ایام نوروز 97 گفت: براساس آمار از 24 اسفند 96 تا 13فروردین امسال 12میلیون 837هزارو 757 نفر مسافر نوروزی وارد استان قم شده اند .

عیسی رضایی ادامه داد: از این تعداد، 640هزارو 833نفر در نوروز ۱۳۹۷ در هتل ها و اقامتگاه های قم اسکان یافته اند که نسبت به مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به بازدید مسافران و زائران نوروزی از آثار تاریخی و میراث فرهنگی قم اظهار داشت: در مجموع 100190 نفر از اماکن تاریخی دیدن کردند که حدود 95373 نفر ایرانی و حدود 4871 نفر از بازدیدکنندگان غیر ایرانی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار