سرپرست آموزش و پرورش فارس: مدارس خاص باید به دنبال استعدادیابی و شناسایی و تقویت ظرفیت ها باشند

شیراز (پانا) - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: مدارس خاص ما مدارسی هستند که بر اساس استعدادهای خاص دانش آموزان تقسیم بندی شود و بتواند ظرفیت های دانش آموزی را شناسایی و تقویت کند .

کد مطلب: ۸۱۴۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست آموزش و پرورش فارس: مدارس خاص باید به دنبال استعدادیابی و شناسایی و تقویت ظرفیت ها باشند

عبدالرسول احمدی در اختتامیه سومین همایش گلستان خوانی دانش آموزان ابتدایی فارس که همزمان با روز بزرگداشت سعدی شیرازی برگزار شد، گفت: همایش گلستان خوانی یکی از طرح های ابتکاری آموزش و پرورش فارس است که بر اساس سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی توانسته شور خاصی را در بین دانش آموزان ایجاد کند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: هدف از اجرای این طرح، شناسایی و تقویت استعدادهای خاص دانش آموزان است و ما به دنبال تربیت دانش آموزانی خلاق و با اعتماد به نفس ، مبتکر و نقاد هستیم و این حرکت می تواند در تقویت این مهم موثر باشد و لازم است این برنامه در بین دانش آموزان سایر مقاطع نیز گسترش یابد.

وی همچنین با اشاره به حذف آزمون مدارس خاص گفت: مدارس خاص ما مدارسی هستند که بر اساس استعداد های خاص دانش آموزان تقسیم بندی شود و بتواند ظرفیت های دانش آموزی را شناسایی و تقویت کند.

احمدی ضمن تقدیر از همکاری شهرداری شیراز در برگزاری این مراسم ، گفت: شهرداری شیراز در سال اخیر، سیاستهای کاری خود را بر اساس برنامه های انسان محور بنا نهاده و با توجه به اینکه آموزش و پرورش با ظرفیت عظیم خود بهترین مکان برای این مهم است ، آماده همکاری با شهرداری می باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش فارس همچنین ضمن گرامیداشت روز سعدی ، گفت: زبان سعدی زبانی بین المللی و کلام و ادبیات او دنیا پسند است و بر همین اساس نیز همواره مورد تقدیر بسیاری از مورخیت و بزرگان علم و ادب جهان غرب نیز می باشد.

وی گفت: سعدی با خلق گلستان و بوستان ، با درنوردیدن مرزها و بدور از گوشه نشینی ، به دنبال نجات خلق بوده ، چنانچه بوستان سعدی، به عنوان مدینه فاضله این سخنور نامور ، مشتمل بر مجموعه ای از ارزشهای اخلاقی، همچون اخلاق، عدل و انصاف، حکمت و ... می باشد که با زیباترین روش بیان شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار