معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و‌ پرورش: تامین نیروی انسانی مهمترین مساله در استقرار پایه دوازدهم است

ساری (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام طراحی سامانه صلاحیت حرفه‌ای مدیران مدارس، از راه‌اندازی آن در آینده‌ی نزدیک خبر داد. وی همچنین به مسائل مربوط به استقرار پایه دوازدهم پرداخت و برخی برنامه ها در این خصوص را تشریح کرد.

کد مطلب: ۸۱۴۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و‌ پرورش: تامین نیروی انسانی مهمترین مساله در استقرار پایه دوازدهم است

علی زرافشان در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه استان مازندران جزء سه استان برتر کشور است اظهار داشت: برتر بودن بر مسئولیت این استان ها افزوده است چراکه علاوه بر ارتقاء باید در عرصه کیفیت نیز وارد شوند و به سمت شاخص های کیفی حرکت کنند.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایجاد فضای شاداب و بانشاط در مدارس جزو یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش است تصریح کرد: ایجاد محیط شاداب نیازمند همکاری همه عوامل مدرسه است تا در کنار هم فضای شادابی را برای دانش آموز آماده کنیم تا همه از آن لذت ببرند تا با انرژی برای کار و تلاش بیشتر گام بردارند.
این مسئول با ذکر این نکته که کارها و برنامه های مطلوب اصولا در واحدهای مختلف انجام می شود خاطرنشان ساخت: کارهای آموزش و پرورش تعاملی است تا محیطی را برای دانش آموزان ایجاد کنیم تا با فکری امن به تحصیل بپردازند.
زرافشان محیط شاداب را امری ضروری برای فضای تعلیم و تربیت برشمرد و ادامه داد: برای پروژه مهر مجموعه ای شاخص ها و ارزیابی ها در نظر گرفته شده است که محیط شاداب یکی از آن ها است چراکه فضای شاداب به معنای فضای نو نیست بلکه روحیه و تحقق شادابی در هر مدرسه ای است و دانش آموز که منبع انرژی و شادابی است اگر در محیط افسرده قرار بگیرد توانایی اش سرکوب می شود.
وی با بیان اینکه در حوزه آسیب های اجتماعی دغدغه ملی داریم اضافه کرد: با توجه برخی مسائل و مشکلات موجود در جامعه مانند خشونت،طلاق و دیگر موارد زمانی حل این مسائل تحقق پیدا می کند که فرد در محیط شاداب باشد و ارتباط با نشاطی داشته باشد.
این مسئول با اشاره به اهداف تربیتی افزود: در تعلیم و تربیت هدف آموزش و پرورش انسان سازی و تربیت فردی سالم و صالح است که در هر جایگاهی که در جامعه قرار گرفت مفید باشد.
زرافشان با اشاره به برخی تفویض اختیارات و تآکید بر هم افزایی در کارها بیان داشت: برنامه تعالی مدیریت مشارکتی را دنبال می کند که چقدر میزان وظایف را واگذر کنند و با تعامل و مشارکت امور را به شکل مطلوب پیش ببرند. و منجر به توانمندی مدیریتی می شود.چراکه با افزایش توانمندی کارها بهتر انجام می شود.
معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش با ذکر این عنوان که برای انجام بهتر برنامه ها آموزش و پرورش نیازمند تعامل و همکاری عوامل مدرسه است یاد آور شد: با توجه به حساسیت پایه دوازدهم ، استقرار پایه دوازدهم نیاز به همدلی و همکاری دارد
این مسئول مهمترین مسئله در استقرار پایه دوازدهم را تامین نیروی انسانی دانست و اذعان داشت: فضای هنرستان ها به نوعی با تآمین نیروی انسانی و آموزش کتب جدیدالتالیف از تیرماه مهیا می شود. پایه دوزدهم پایه حساسی است از یک طرف دانش آموزان امتحانات نهایی دارند و در تیرماه باید کنکور بدهند و ۳۵ ساعت هم سر کلاس درس باشند و از طرف دیگر هم آموزش ها باید از کیفیت برخوردار باشد.
معاون متوسطه برنامه تعالی را برنامه ای مدرسه محور ذکر کرد و ادامه داد: هر مدرسه باید با توجه به شرایط و امکانات برنامه ریزی کند تا به بهبود مطلوب برسد.
وی با بیان اینکه انتخاب و انتصاب مدیران با اقبال خوبی مواجه شده است اظهار داشت: باید از مدیران کارآمد و با انگیزه در پست مدیریتی بکار گیری کنیم تا با مدیریت مشارکتی به شایسته سالاری برسیم.
زرافشان ادامه داد: برنامه سنجش صلاحیت حرفه ای مدیران را دستور کار داریم و سامانه آن طراحی شد و اجرای آن به زودی انجام می شود تا حلقه انتصاب و انتخاب مدیران به سمت حرفه ای شدن پیش برود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار